tisdag 13 mars 2012

PaceDate i like...




ÄNTLIGEN så fick jag starta min morgon på bästa möjliga sätt...Säger bara
Jeanette! Som jag tidigare sagt så är det tjejen så får mig på gott humör trots
att jag knappt hunnit gnuggat klart ögonen på morgonen...Hon är som en frisk
fläkt som virvlat in i mitt liv och ÄLSKAR träning precis som jag...Och så bra
hon jobbat sig i form de senaste månaderna...Bara sen vi började köra ihop så
kan jag se hur STARK hon blivit och musklerna visar sig så snygga på hennes
kropp :) Du har gjort och gör det så bra min vän!!!


Fina Jea...


Som vanligt är det fullt ös på Pace trots tidig morgon...Så kul att många motionerar
och tänker på sin hälsa...Har även märkt att det är många fler deltagare inom Gymmix
och fullsatta spinningpass i Färila...Sånt gör mig glad :) 


Josefine och Jennie var det fart på...





Sugande magövningar...







Thonys mamma Lena hade full kontroll...




18,5 kg...STARKA tjejer ;)



Idag körde vi som oftast överkroppsstyrka och mage...Testade min nya magövning
från BodyPumpen och den tar rätt bra kan jag lova...Lägger ut någon bild här så testa
och avgör själva...


Plankanposition på raka armar...Rumpen ner och tyngd fram i armarna...





Dra in benet mot mage...




Vrid in benet mot vänster...





Och sen samma på andra sidan....




Plågad men vid gott humör...






Jea kör hover...





TACK för härligt sällskap finaste du!




Till middag betällde barnen deras omtyckta Tacopaj o väljer att dela med mig av
receptet då den är superenkel att göra...Blir en brödigt god botten...


Botten:
1dl fingervarmt vatten
25g jäst
1 tsk salt
1 tsk socker
1 äggula
3 dl mjöl

Lös upp jästen i vattnet o sen i med resten o rör om till en deg och låt jäsa i 25 minuter
under bakduk...Tryck sen ut den i smord form...

500 g köttfärs
1 burk krossade tomater
1 påse tacopulver orginal
2 1/2 dl cremefraishe fet
2 gula lökar

Fräs färsen och sen i med löken o fräs lite till...I med resten av ingredienserna men ta inte
hela burken med krossade tomater (ca halva drygt)

Slå över färsen i det ogräddade skalet och in i ugenen på 225 grader i 25 minuter...
Låt svalna och servera med en sallad och hemmagjord salladssås...

Sås (tappat bort receptet så höftade)

2 dl ketcup
1 dl chilisauce
1-2 dl apelsinjuice
1-2 dl olja...svartpeppar grovmalen..

Vispas i hop o så gott till en sallad med isberg, gurka o mimitomater...











Färdigjäst botten....




Dax för ugnen...





Så GOTT!



Efter god middag så styrde jag mot Färila och körde på med mina underbara
deltagare...Filmade lite och får se om den går att se den här gången men ljud-
kvalitén är inte den bästa då jag filmat med mobilen...






Trött men nöjd så jäser man i soffan och kollar Bigbrother och inväntar sista 
arbetsdagen och sen NIO dagar LEDIGT!










Jeas supersnygga Adidasskor från Sportia...





























4 kommentarer:

  1. Tack för dina ord! :-) kraam

    SvaraRadera
  2. Hej Carina! Vill bara säga att det är väldigt uppiggande att läsa din blogg! Du har så mycket positiv energi och jag blir så inspirerad att komma igång :-) Men just nu ligger jag i förkylning men läser din blogg så känner jag mig genast piggare!!! Må gott! Anna

    SvaraRadera
  3. Och för mig är det oxå uppiggande när jag läser det du skriver :) Jag blir så glad och så kul att jag når ut med min träningsglädje! Krya på dig!

    SvaraRadera