måndag 12 mars 2012

Efterlängtad LöpMåndag...









Skön morgon i lugnt tempo...Körde barnen till skolan sen hem och
gjorde inte mycket...Min kollega Carina kom förbi för styling av kläder
då hon ska agera hårmodell och vara med i någon sorts reklam för
Salong Donna...Naturligtvis så ville jag att hon skulle ha FÄRG!! Valde
ut ett par corallfärgade tights och en Dieseltopp med häftigt tryck och ett
par sneakers till...Men hon fick med sig fler alternativ hem men HOPPAS
hon väljer min favorit :) Snygg kommer hon bli hur som helst...


En tur ner på byn och tog en fika...Alltså hur goda är inte Finess Cupcakes?
Kan lätt äta två fast dom är mäktiga :) Ramlande in på Kardemumma för att
köpa en vårig doftpåse och hittade mig en scarf i underbar färg...Fanns i många
fina mönster o färger men jag föll för en ceris med limegröna blommor och priset
129:- var helt ok...

Scarf 129:- Kardemumma...



Som alla måndagar så är det löpning med det härliga tjejgänget...Alltså
man längtar redan till nästa gång vi ses :) Har fått i uppgift att mäta ut en 
"hemlig" tur och sen är det jag som har befälet ;) Ikväll så var det en av
bruttorna som tyckte vi skulle vika av från min rutt så vi slapp springa
200m utan belysning på trafikerad väg...GUUUUD vad jag ångrar att
jag inte stod fast med mitt beslut!!! Resultatet blev 100m vattenmotstånd
över fotknölshöjd i totalt mörker!!! Efter att ha steppat några metrar för 
unkomma väta i skorna så släppte fröken Englund/Jonsson och jag taget 
och körde på så vi nästan framkallade en tsunamivåg...BLÖT!!! Men 
Ulrika hade rätt om en sak...Med TVÅ LITER vatten i skorna så formas
 rumpan och löparlåren lite extra ;)

Turen var i ett bra tempo i kväll...Den andra kilometern var faktisk bäst
för i år men vad hände på den tredje undrade vi när vi analyserade kilo-
metertiderna efter målgång...Jo det var exakt där som fröken Silfver drog
ner vår tid med sin rutt ;) Förövrigt så känns löpningen bara bättre och bättre
och jag tror jag är "förälskad" igen efter ett års uppehåll...Allt gick så där himla
lätt ikväll och det  kändes så befriande och som om att man skulle kunna löpa 
på i timmar...Är så GLAD över dessa tjejer och vi är igång och rackarns trevligt
har vi dessutom :)



Ulrika underhåller som uppvärmning...









Ninni Malin Emma och Ulrica...






12 fortfarande torra fötter :)






TACK för ikväll Girls!


4 kommentarer:

  1. Åh vad jag också hade velat vart med, känns så skönt efteråt. Men till nästa gång har jag piggnat på mig. Kram /Annika

    SvaraRadera
  2. Du slapp "vattengraven" Annika ;) Ses nästa måndag! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för en runda med lite drag i, kändes bra och ser fram emot nästa runda.

    SvaraRadera
  4. Tillägg till inlägget:
    Om skorna har torkat :)
    Ulrica

    SvaraRadera