torsdag 22 mars 2012

Benmuskler och put...


Ja benen fick sig en genomkörare igår när vi lät de fria vikterna
ligga snyggt o prydligt på sin hylla...Rös när jag såg en som gjorde
hanteldragen jag gjorde då det högg till i min rygg som förövrigt bara
blir bättre och bättre...

Vi började med intervaller på crosstrainern i 30 minuter och kan lova
dom framkalla floder av svett...Min vapendragare Jea blev rätt slut hon
oxå och dagen till ära så framkallade även den tjejen massor av de salta
dropparna som spruta kors och tvärs...

Efter en kort stunds vila var det dax att fixa putet på rumpan och se till att
låren fick sig en omgång...Vi tog boxen på lägsta och körde jämfota upphopp
i omgångar för att sedan på högsta läget kliva upp och ner tills benen skrek STOPP!!!!


Återhämtning efter crossen...




Återhämtning i form av någon yoga/meditationspose ;)





Målet är att fixa den höga varianten...






Blev lite mage i vanlig ordning och sen över till kvällens utmaning...Armhävningar
handstående...Ojojoj...kan då säga att det var inte enkelt men med lite övning så
kommer det gå bra för fy den som ger sig! Var överlycklig att jag fixade att inta
positionen och själva armhävningen väljer jag att inte prata om ;) Jea fixade dom 
helt klart mycket bättre än mig...Vi hade lite peppning av John som även han testade
att köra några...Tack för hjälpen där!


Lite impad att jag tog mig dit...




John fixade armhävningarna galant han...




Ryggen godtog denna form av träning och ingen är gladare än jag men ikväll blir
det nog ett pass Pump ändå men hoppar nog frivändningarna för att inte riva upp
skadan igen...Glad o lycklig när man känner att det går åt rätt håll!


Förövrigt irriterad att jag lyckats linka ihop datorn och mobilen vilket resulterade
i att jag raderat nästan alla bilder från mina första 15 blogginlägg :( Så om ni undrar
varför ni ser svarta rutor med ett kryss över så är det fröken Lundh som varit i farten
men hjälp är på väg!


Nu ska jag ta en tur till Team Sportia och kolla in de nya lokalerna och sen en mysfika
med Anna...

Ha d gott!





2 kommentarer:

  1. Varför togs det inga bilder när du försökte ställa dig på Pilatesbollen? Det är ju bland det roligaste som har skådats på Pace ;)

    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. D kommer Stefan...d kommer!!! Ja kan tänka mig att du skrattade gott för dig själv under mina allvarliga försök att balansera mig upp till benböjsposition...Men ger mig inte! Ska fasen upp på den om jag så ska nöta ihjäl mig ;)

    SvaraRadera