söndag 4 mars 2012

Aktiv Söndag...


Startade dagen med att sträcka ut kroppen lite extra länge i sängen...
Sen hade jag lovat sambon en löptur...Blir alltid lite "nervös" inför våra
turer då han är rätt duktig på att dra upp tempot...Men idag hade jag
tur för isiga och hala vägar stoppade hans framfart...Jag själv är glad att
jag överlevde och inte har några brutna ben...Stundvis var det bart och
då fick man känna pulsen rusa upp men tackade isfläckarna för kortvariga
återhämtningar...Min sambo är en spänstig jäkel han :) Rutten slutade på
8,5 km...





Efter löpningen så var det bara att ladda om batterierna för SöndagsPump!
Ikväll blev det ingen "dubbel" Lite ovant när man kört så några gånger men
allt gick som vanligt bra och MYCKET folk och det gör mig så taggad och
lycklig och det fick mina deltagare höra ikväll :)

Läste en artikel om Bodypump...Stod att en brasiliansk studie där 15
otränade kvinnor visar att 12 v bodypump-träning ger en 33% ökning av
maxstyrkan i framsida lår, inte illa! Själv känner jag mig starkare än någonsin
i benen nu när man vågar lasta på o kör regelbundet...Hjälper en mycket i
löpningen när konditionen sviker en ;)


Härliga färger...



Nu slappas det i soffan och laddar för en ny fartfylld vecka med MASSOR
av träning...

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar