fredag 2 mars 2012

Härliga fredag o cirkeln är sluten...


Efter en löptur på 10 km igår kväll så får fredagen stå som min vilodag...
Börjar känna att löpningen hitta in i mitt hjärta igen...Kan inte säga att jag
riktigt njuter fullt ut av den ännu men snart mycket snart är jag där...

Två månader har gått sen vi såg pappan i familjen men idag så kom han
ÄNTLIGEN hem för att spendera helgen med sina tjejer...Tre veckor
till återstår och sen blir vi en hel familj igen...

Många undrar hur man klarar den situationen vi levt i snart nio år...
Visst har det varit tufft ibland men vi får det att funka...Han brukar åka
i slutet av juli och sen ses vi regelbundet fram till nyår men det är sen den
tuffa delen kommer...Många matcher både hemma o borta gör det omöjligt
att ses och det händer att han får flyga nio timmar för att spela en endaste match...
Så på en hel säsong så är det endast 12 veckor som känns lite extra tuffa...
Men jag och barnen är kvar i vardagen o rutinerna så det är Misha som får det
jobbigast...Och sen har jag världens goaste tjejer här hemma som gör att allt det
här är möjligt...Sen vill jag tillägga att vi in för varje säsong sätter oss ner och vi alla
är med och bestämmer hur det ska bli...Skulle barnen säga njet så skulle det inte
bli någon bandy i öst...

Presenterna flödade till tjejtrion och det kändes som lilla julafton...Fick en underbart
härlig dress från ADIDAS som redan blivit en favorit...Även en ny träningsväska
designad av Stella Mccarney...


















På mångas begärna så lägger jag ut receptet på Tacokycklingen jag gjorde ikväll...





2 förp salladskyckling
5 dl cremefraiche
1 burk Tacosås mild
1 Påse Tacokrydda orginal
5 Tomater
2 Gula lökar
3 dl riven ost

Tina kycklingen och lägg i en ugnsform. Hacka löken o lägg över...
Kärna ur tomaterna o hacka även dom i bitar o lägg på..
Blanda cremefraiche, tacosås o tacokryddan o rör om o slå över i
formen o toppa med riven ost o in i ugnen på 200 grader i 20 minuter..
Serveras med nachochips...Enkelt o supergott!


Trevlig fredagkväll!

4 kommentarer:

  1. Tack! Det ska givetvis testas !

    SvaraRadera
  2. Skiiiiitsnygg dress!!! Avis är bara förnamnet sådan vill jag också ha.
    Hoppas ni får en underbar helg tillsammans alla 4!! Superpinglan, alla kläder görs sig bra på dig! Kraaam ♥

    SvaraRadera
  3. Tack rara Ulrika! Trevlig helg o kram på dig <3

    SvaraRadera