lördag 24 mars 2012

Nu är det slut på veckan det är dags för....


När andra fick fredagsmys så blev det fredagsjobb för en annan men
klagar inte då jag haft NIOdagarsmys...Kvällen på simhallen kan man
inte kalla annat än lugn...Märks att barnen vill vistas utomhus nu när det
är varmare och ljusare...

Körde en gyminstruktion och tyckte nästan synd om grabben då jag med
mina PMSkänningar och lätt migrän stod där och gav order om vikter och
utföranden...Inte blev det lättare när jag 10 minuter innan mockat i mig en
tunnbrödrulle med alla goda tillbehör och hamna i en sån där "jag vill sova
efter maten" feeling! Och de gånger jag skulle demonstrera how to do så
förflyttade sig tunnbrödrullen  från magsäcken upp till halsnivå...LEARNING
BY DOING!!!


Torsdagens happening var Team Sportias nyöppning...Kom lite för sent för
att hinna med ett par Converse åt Julia men lyckades ändå nätshoppa till mig
ett par för närliggande summa...Men VILKEN butik! Trodde man hamnat i
storstan..Lite Stadiuminspirerat, snyggt, fräscht o luftigt...Var inte ute efter nått
speciellt men fick syn på en jacka som stirrade på mig och skrek KÖP MIG!!!
Hm...tittade lite, provade lite, hängde tillbaka lite, tog ner den igen lite och
hängde tillbaka den mycket! Såg även ett par snygga skor som skulle vara
grymt snygga ihop med jackan och då var det dags att gå så inte frestelsen
skulle bli allt för stor...Väl hemma så snurra tanken på som en karusell...
Fyller jag år? Näää inte nu utan i oktober...Hm...tänkte lite till och ja JUST det..
MORSDAG snart och alla mammor ska ha en snygg vårjacka...Hoppas pappan
oxå tycker det ;) Slog en pling till Ljusdals Motor och Annlinn pekade in en order
på just den jackan jag sett :) Nu ska jag blinka väldigt mycket med mina ögon
när sambon kommer om en vecka...


Skor New Balance Jacka Haglöfs...



Har en dunjacka i exakt samma färg som jag bara älskar men den har nu
hängts undan för denna säsong...Och nu får jag fortsätta bära kulören som
jag annars skulle sakna hela sommaren...bra va? ;)


Blev en torsdagsfika med Anna på Finess...Börjar bli mer regel än undantag att
man går just dit men vad finns det för valmöjligheter i byn, inte många...Men
en smarrig kolakladdkaka fick bli dagens sockerchock...Om den var god? ATT
den var...Så där perfekt kladdig och smarrig...









Slutet av vår fikastund kommer jag knappt ihåg för då slog migränen till som en stekpanna
i ena sidan av huvudet...SHIT! Brukar sällan ha det men nu fick man veta vart skallen satt..
Yr som en nockad höna lyckades jag ta mig hem och peta i mig alvedon som om det skulle
hjälpa...När jag kände att slutet var nära så ringde jag sjuksyster Camilla och fick några
råd..Tog lite starkare grejer och en timme senare stod jag där redo för kvällens BodyPump!
Vilken befrielse när det släppte och efter passet så var man människa igen...Så pass mycket
människa så det blev en Pacedate med Jea och full fart på crosstrainern...









Nä nu är det dags för sängen för att vakna till en ny underbar dag!


Gonatt från  mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar