onsdag 29 februari 2012

Onsdagsjobb...


Varannan onsdag jobbar jag dag o klockan tjöt redan 06.30...
Alltså hur trött kan man vara? Jag snoozade uret till 07.15 och insåg
att jag hade 10 minuter till avtalad avgång...Poängterade noga till barnen
att vi skulle åka senast 07.25 kvällen innan...Det var bara att rivstarta
dagen från 0-100!!! Vanligtvis är jag uppe med barnen den tiden varje
morgon men då väntas inget jobb utan tar bara dagen som den kommer...
Jag är så tacksam för jag har chansen att tillfälligt få arbeta mindre och leva
mer och ÖNSKADE alla fick ha det så...Vissa kanske inte vill det men kan
tänka mig att de flesta småbarnsföräldrar skulle mer än gärna få mer kvalitets-
tid med sina små och sig själv...

Onsdagar är lika med STÄDdagar...Börjar med duscharna och även då silarna
som är bland det vidrigaste jag vet..Igenslammade med hår i alla former o färger
och det stinker nå kopiöst när man rycker upp vattenlåset...Man vänjer sig vid
stanken men kan lova att man jobbar på rätt snabbt för att få trycka tillbaka
"proppkoppen"...Sen lätt gymstädning då vi grovstädar där andra dagar och jag
kan lätt säga att vi har en såååå fräsch träningsanläggning...Avslutade med att
rengöra 250 skåp i omklädningsrummen...





Efter en slitsam förmiddag så tyckte jag att man var värd nått för all energi
och kraft man lagt ner på städningen så jag bokade in en massage med Sari
som jobbar hos oss och även är utbildad massör...Så skönt att bara få lägga
sig ner 30 minuter av lunchen och släppa taget om allt och bara njuta...Sen
en blixtvisit i solariet i 20 minuter och åter igen så hade man endast TIO minuter
på sig att slänga ner maten i magen...







Kvällens träning blev ett pass BP med Alf...Tycker det är så skönt att få
komma och delta mellan varven då jag bara kan flyta med i låtarna utan
att behöva skrika o pusha...Märker att jag får mer krafter när jag för en
gångs skull håller truten så ikväll så blev det 2 kg mer på biceps (tot 12 kg)
Och för er som inte kör Pump så bör jag tillägga att vi jobbar med med
den muskelgruppen i ca 5 min i sträck och med olika kombinationer och det
svider rejält kan jag lova ;) Sen ökade jag även på triceps så nu sitter en
rätt nöjd Carina i soffan...


Alf kör onsdagar o lördagar...FELSKRIVET på fotot ;)



Och ikväll fick jag äntligen LESSMILLS senaste Bodypumpdvd så nu
har jag nått att kika på...Alltid så spännande och se vad dom hittat på.
Nya jobbiga övningar och GRYM musik hoppas jag på!  










Trevlig kväll till Er...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar