fredag 24 februari 2012

Sovmorgon o hemmagym...


Äntligen en sovmorgon utan att klockan skrek STIG UPP!!!
Låg o drog mig länge o njöt av min enda sovmorgon på två
veckor...

Väl uppe så höll man på att sätta morgonkaffet i fel strupe...
Där låg tonvis med snö!!! Dessutom BLYTUNG blötsnö som
rasat ner från taket under natten..Ångrade genast att jag sovit
så länge för jag visste att det skulle ta timmar att få bort allt från
ingången...

Hade två val...Ta tag i det innan det var dax att åka till jobbet
eller låta den ligga men av erfarenhet sen tidigare år så vet jag
att den fryser till ett isberg o ligger kvar flera veckor så i med
kaffet i rätt strupe på med skor, jacka och hämta spaden....

Stod länge o funderade vart jag skulle börja...Tänk er 1 meter
packad snö i 10 METER! Jag tog första spadtaget och ljuger
inte om det vägde över 10 kg o kände att det här kommer bli
jobbigt...Efter några spadtag var jag dyngsur av svett så jackan
for av...Tänkte att ska jag få det här klart så är det bara att
köra på...Svor några ramsor mellan pauserna och önskade min
"snöslunga" Svechnikov var hemma...VARFÖR kunde inte snön
ligga kvar till nästa fredag då "den" anländer ;)

Två timmar senare hade mina sneda magmuskler fått sig en omgång
stryk och min rygg hade förvandlats till en ostkrok som jag med rejäl
smärta rätade ut så det knakade...

Till sommaren kan jag lova att införskaffa ett snörasskydd så jag kan
åka på mina inplanerade Pacebesök istället för "hemmagymmet"

Before...





After...



Sen tillbringades kvällen på simhallen som tack o lov var en lugn arbetsplats
denna kväll...

Flitiga Emma kom o körde på i gymmet och åter igen så fick man höra det 
man ville...-Guuuud vilken träningsVÄRK jag har! Men hon körde på trots
allt och hade köpt grymt snygga NIKEpjux från Sportamore...






Efter kvällen slit så var det skönt att komma hem till doften av nybakta 
Cupcakes som min älskade Julia bakat som överraskning...TACK!
Mindre roligt var att det rasat lite mer snö från taket som dessutom frysit
till is så det får vänta tills imorgon...




Kommer garanterat att drömma mardrömmar där jag begravs i snö...

Gonatt :)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar