onsdag 22 februari 2012

SMÄRTA...




SpinnTime...




Kvällen igår började hur bra som helst...Date med Emma i gymmet för att
gå igenom de sista övningarna i programmet som jag lagt upp för henne...
Jag är vid andra mötet så imponerad av hennes vilja...Härligt att se att hon
pressar sig en bit ovanför gränsen och vet att hon nu kommer bevisa för mig
att hon kan ännu mer...Fick veta att hon hade haft en "fin" värk i hela kroppen
efter vårt sista möte och det var exakt vad jag VILLE höra...Du gör det så bra!

Sen ner i "bunkern" för en timmes hårdkörning med mina fantastiska spinning-
deltagare...Dom sitter där vecka efter vecka o lyssnar på mig som skriker som
bara den...ATT DOM ORKAR!!! ;) Spelade in en videosnutt igår när dom
trampade på men ljudet är kasst o jag hörs en del så ett tips...vrid ner volymen..





So far so good....Men sen hände det som inte fick hända...Stannar till för
att köpa min älskade COOPsallad och vad händer??? Jo sätter ut ena benet
och sitter med det andra i bilen (Ganska högt upp då vi har en SUV) o börjar
glida i en väldans fart...I någon konstig spagat lyckades jag  få tag på armstödet
på dörren o undviker en krashlandning baklänges men ljumsken fick ta hela
smällen...Här snackar vi SMÄRTA! Väl inne i butiken så fick jag bita mig i
underläppen för att inte lipa...Det stråla mot ryggen och ner på insidan låret och
min första tanke var...NEJ mina pass och min träning!!! Lyckades med fingrarna
intryckta i ljumsken ta mig till salladen och sen hem till soffan och där låg jag i
3 timmar utan att ens försöka röra mig...VÅGADE inte känna efter helt enkelt...
Tog värktabletter innan sängdax för att dämpa värken...

Imorse glömde jag vad som hänt kvällen innan och hoppade upp och sen tog det
tvärstopp! Några svordommar flödade och sen med förkortade steg så funkade
det rätt ok med tanke på att jag kände mig uträknad 12 timmar tidigare...
Blir jag inte bättre imorgon så drar jag nog på behandling till Stig i Färila för jag
har INTE tid att vara skadad!

Jag hade fina planer för torsdagen...Tanken var Afrodans, solariebesök och sen
avsluta med simmning och en bastu men det är bara att glömma nu...

Blev en tur till Pace ikväll där jag fick lägga fokus på överkropp o mage och kan
säga att det är frustrerande när man inte kan träna som man är van att göra men
får väl se det här som en återhämtning och egentligen är den välbehövlig men jag
blir så rackarns rastlös när jag inte håller igång...

Men envis som jag är så planerar jag att köra en DubbelPump med Camilla imorgon
men väljer då bort utfall och benböj såklart...

Nu har jag landat i soffan efter att tippat i mig en proteindrink (Fick min beställda hink
protein med smaka av banan igår) och åter igen ätit min gogoa sallad från COOP!!!
Inväntar Bigbrother o Hanna W blåsta utryck ;)

Trevlig kväll...


Banan helt ok men föredrar hallon...












2 kommentarer:

  1. Åååh så jag älskar din blogg!! Den hjälper verkligen att hålla igång med träning, ger motivitation och energi!
    Tack Carina!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att höra...jag blir så glad!!! Kan jag motivera o skänka energi så känns det som om mitt budskap når fram...tack igen snälla du :)

    SvaraRadera