söndag 27 maj 2012

Matstaffet och Min dag....


Vilken helg och VILKET väder! Tropisk hetta som bara ska försvinna tills imorgon...Jag vill ha det så här för alltid...

Lördagens matstafett var outstanding! Ska absolut delta nästa år utan tvekan...Jag och Anna fick huvudrätt som sagt och vi bjöd på en gryta gjord på fläskfilé, svamp, paprika, söta chilimarinerade vitlöksklyftor m.m...Men vi startade kl 17 hemma hos Ola och Maria som mötte oss i dörren med champange...Tredje paret var Rebecka och Erik...Efter lite surr på altanen så blev vi bjudana på räkrullar och dom var så goda...Rundade av och begav oss hemmåt då tiden var knapp...Man hade kunnat sitta bra mycket längre....

(Lita taskig bildkvalite då jag fotat med mobilen)

Till grytan serverade vi ris, sallad och ett vitlöksbröd...




Skumpa o tilltugg innan förrätten...














Spännande var det när vi väl var hemma...VEM skulle komma på huvudrätt? Vi var pirriga inombords men kände att det skulle bli bra...Det dök upp fyra skön bruttor som förgyllde våra 90 minuter...Maten smakade utmärkt och vi var  alla nöjda och glada...




Champange och jordgubbar på terassen i strålande sol...















20.45 var det dags att bege sig till efterrätten...Den stod Evelina Haglund och Daniel Granberg för...Och med oss fanns Anders och Malin...Och vilken efterrätt alltså...En pannacotta med riven kall västerbottenost och hjortronsylt...Sådan underbar samkupplevelse...Daniel plockade fram gitarren och vi stämde upp i kör och sjöng för glatta livet...





Anders och Malin...


Evelina...




Daniel lirar..


Efter mycket sång och en stor variation flytande drycker senare var det dags att sluta upp med de andra på Stadt...Trevlig kväll helt enkelt!

Fröken Wallin var på strålande humör...


MORSDAG / MIN DAG

Jag är en bra mamma enligt mina barn och tycker själv att jag sköter min roll helt utmärkt...Kan bara se på mina tjejer och förstå att jag gjort rätt hittills och ska så fortsätta...Jag är så stolt att få vara mamma åt dom och hoppas dom är detsamma med mig...Hur som helst så var det min dag och då fick jag bestämma what to do och mitt val blev NORE såklart! Lättklätt är vad som gäller sådana här dagar och vi svalkade oss i vattnet med jämna mellanrum...Sen var det dags att bestämma middag...SYBILLA sålart, vad annars dagen efter lixom ;) 


Inte ett moln...






Jag bestämde även att jag inte ville ha någon morsdagstårta utan en hemmagjord rabarber/jordgubbspaj med vaniljglass som jag dock fick göra själv...











Nöjd och glad mamma...



Fantastisk helg har nått sitt slut och extra tack till min vän Anna som fixade maten så bra...

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar