måndag 21 maj 2012

LOVE weekends...


Ledig helg och i vanlig ordning har den varit underbar på alla sätt och vis...
Fredagskvällen spenderades hemma hos Viktoria på hennes mysiga altan med
rött vin och en massa surr...Dom har fått så fint där hemma och det märktes att
hon och Christian tillbringat dagen på gården och rensat rabatter och fått den där
fräscha toutchen på gården...Dom kommer få en underbar första sommar där och
trivas som aldrig förr...











Lördag och inga måsten och en härlig sovmorgon...Blev en tur ner på byn för att inhandla
lite vin inför kvällens middag hos Anna och lite presenter till Engla som fyllde tio...Kardemumma ha det mesta för alla så jag fann det jag sökte och bara älskar deras söta inslagningar av paket...












Lea på väg på pyjamsparty till Engla...



Väl hos Anna så fick man slå sig ner vid dukat bord, något som jag verkligen uppskattar...
Hon bjöd på en otroligt god köttgryta och efterätten blev en paj med bär och vit choklad...
Hon hade även bjudit in sin barndomsvän Elin Oscarsson fd Jönsson som jag för första gången fick äran att träffa...Några glas vin och en massa prat om barn, förlossningar och allt som hör till då hon är gravid och man blev lite småsugen på en liten då man såg hennes runda fina mage...Men jag känner ändå att jag gjort mitt och har mina underbara tjejer och tycker det räcker...

Sambon hade "grabbkväll" där hemma...CL final  var kvällens höjdpunkt och jag hann med
att se förlängningen och straffarna och tyckte det räckte nog då inte Barcelona spelade ;)
Blev sen en taxitur till Nystedt på Båthusvägen och där hade samma aktivitet ägt rum under
kvällen...

Efter att kommit i säng föööör sent så sov vi ut på söndagen och rätt mysigt att öppna dörren och höra regnet smattra mot trallgolvet och den svala luften sprida sig i rummet...Men vi var bjudna på lunch i Hedsta då PA fyllt år så det var bara att stiga upp...Mamma hade lagat porterstek och det var som vanligt hur gott som helst...




















Mammas gooooda bullar!




Johan och Per-Anders...







Kvällen skulle som alla söndagar avslutas med ett pass Pump...Förmodligen mitt sista för
den här terminen då jag låter Anna-Lena köra åt mig nästa vecka...Ett glatt gäng slöt upp
och just ikväll tog dom i lite extra på allt...Även jag vräkte på och vi gjorde det tillsammans
och SJÄLVKLART fixade vi det med olika grimarser och små tjut...Och så härligt att på
min högra sida ha en utmanare vid namn Ulrica som får mig att krossa gränserna med jämna mellanrum TACK där!!!


Moves...









Sjöblöta och supernöja brudar...




Och två nöjda grabbar som körde på hårt...


Trött och så där härligt slut så landa man i soffan och bara va resten av kvällen...


2 kommentarer: