torsdag 17 maj 2012

90 minuter ren njutelse...


Superbra produkter...


Klev in på Romerska och blev väl mottagen av en fräsch Anna som äntligen skulle
ge mig ansiktsbehandlingen som borde ha gjorts för länge sedan...Men f.o.m idag
har jag lovat mig själv att göra det här regelbundet...

Anna gav många tips och goda råd om hur jag ska ta hand om min hud och poängterade
noga att använda hög solskyddsfaktor av bra kvalite i ansiktet så det ska genast inhandlas...
Sen hur viktigt det är med bra rengörinsmedel och ansiktsvatten samt se till att tillföra fukt
i form av olika krämer från Decleor...Ska även inhandla aromessensen Néroli (essentiell olja)
som lugnar huden och verkar fuktgivande och hjälper trött och glåmig hud att återfå sin friska
lyster och den förebygger även linjer och oelastisk hud...


Började med att rengöra min hud från smink...Och redan då fick jag känna av en av många
underbara dofter som skulle få upplevas under 90 minuter...En annan är van ACOs gel som
är parfymfri och luktar klister ;) Här andades man in och verkligen njöt!


Anna bäddade om mig ordentligt....





Hårband på...





Makeup off...



Sen tog jag del av det generösa erbjudandet om att få mina bryn och fransar färgade...Något
jag gjort hemma i många år men nu skulle jag pysslas om rejält...



Anna lägger färgskydd under ögonen inför färgningen...


Undertiden hon lade färgen så fick jag ligga under en Vapozonmaskin som ångar upp
ansiktet och öppnar upp porerna...Den verkar också rengörande och läkande då den inne-
håller ozon...Så skönt att känna den mot ansiktet men på bilderna ser det ut som jag har
skägg men det är ångan som lagt sig på hudens fjuniga hår ;)



Fransar färgas...




Brynen fick en brun nyans...








Här ser man ångan...


Sen var det dags för en peeling...En underbart doftande sådan som placerades över
hela ansiktet och ner på dekolletaget...Så härligt att känna när kornen masserades mot
huden och samtidigt veta att de döda hudcellerna lossnade...



Peelingen pålagd...







Efter långt skrubbande så var det dags för ansiktsmassage...Fick åter igen en exotisk
doft i from av en olja och mitt luktsinne befann sig i himmelriket...Anna tog på ljuv
musik och förbjöd mig att prata vilket var en utmaning för mig som har svårt att vara
tyst en hel minut ;) Men med när hennes fingrar började jobba över mitt ansikte och min
nacke som kom tystnaden av sig själv och gissa om att man njöt...









Så avslappnad...








Avslutningsvis så lades en kall svalkande mask över ansiktet och dekolltaget och behöver
jag ens säga att även den gav de nasala gångarna kärlek?


Härligt svalkande...












Tackar Anna för denna gång och ser redan fram emot nästa gång hon kommer upp
till Ljusdal och då är jag ABSOLUT en av hennes kunder...

Vi sköt upp Julias Shellack-behandling till imorgon och även då är kameran med ;)

Len som aldrig förr kryper jag nu ner i sängen och kan forfarande känna doften från
dagens underbara 90 minuter...

Godnatt och ni! Unna er det här...värt varenda krona!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar