tisdag 22 maj 2012

ACTIVE day...



Imorse var jag tvungen att tacka njet till ett pass på PACE...Känner att jag måste
lyssna på kroppen och inte till vad hjärnan vill...Tung kropp efter maxningen igår men
älskar att känna att träningen gjort sitt och lite till...

Men lite senare på dagen hade jag ett inplanerat pass med Åsa...Vi möttes upp i början
av "Mördarbacken" för att köra några tuffa intervaller uppför...Fröken Edarve hade även
hon kört Bodypump  så våra ben var som tunga stockar...Oftast när kondisen sviker en
så förlitar man sig helt på lår/rumpmusklerna men dom var som sagt i "offläge" så vi flåsade ikapp...Det jobbiga är att man hinner aldrig få ner pulsen mellan intervallerna och man har rätt hög sådan när det hela tiden stiger men under joggen ner så planar allt ut och man får nya krafter för att orka fler ruscher uppför...Bra jobbat Åsa!!!



Åsa tar igen sig 30 sek på toppen...




Alltid lika glad när det är över!





Nöjd och slut...



Många drog till Hudik för Blodomloppet med jag stod över...Önskade jag hade den där rätta
känslan att vilja prestera bättre och bättre tider men jag mår som bäst av att inte pressa mig
själv just inom löpningen...Hade en period i livet då den nästan tog över mitt liv...Fick ångest
om jag inte sprang minst 4 ggr/veckan...Missade jag ett pass så staffade man sig själv med att springa dubbelt så långt...Vikten rasade och jag såg nog i vissa ögon sjuk ut men det var bara min ämnesomsättning som gick på högvarv...Idag har jag en sund inställning till löpningen och en mer tränad kropp med mer kött och muskler på...Får jag två löppass i veckan så är jag helt  nöjd och anser att det räcker för just mig...Men självklart vill jag hela tiden kolla klockan och se tiden för långt där inne så vill jag prestera bättre men det är INGET måste längre...Jag älskar löpning och njuter på hög nivå när man tar ut stegen och "flyter" fram...Och GRATTIS till alla ni som tog er igenom Blodomloppet ikväll!!!

Vi som inte drog till Hudik möttes upp i vanlig ordning kl 19.00 på Måga...Cyklade dit som en lättare uppvärmning och HOPPADES innerligt att Ninni med sällskap ville ha en superlugn jogg just den här kvällen...Där gick jag på en tvärnit..Ninni som varit utomlands i 14 dgr var HELTAGGAD! Hjälp! Med sig hade hon Lisa, hennes sons sambo som har träning i blodet...Hur skulle det här gå? Jag hade ju inget att komma med men jag bet ihop och vi körde på...Runt tog vi oss och höll ett bra tempo och SJÄLVKLART frågade jag om tiden ;) 


Lisa och Ninni...









Efter en sån dag så unnade jag mig i vanlig ordning nått gott!





Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Fan vilken energi du har !!
    Önskar jag hade åtminstone hälften av din energi.
    Kul att läsa din blogg, bra med en massa träningstips för mig :-)
    Härligt och fint det var i Mågaskogen i går !
    Ha det bäst
    Jannike

    SvaraRadera
  2. Ja Jannike...det finns massor med energi i kroppen då man har rätt lata dagar men ibland tryter den även för mig! Superkul att du följer bloggen och visst var det UNDERBART i Måga igår och trevligt att se dig där fast det tog en stund innan poletten föll ner ;)Testa gärna Kolsvedjabacken som omväxling...Kör en min jogg och 30 sek gång och växla hela vägen upp...Superbra träning kan jag lova! Ha d gott!

    SvaraRadera