fredag 11 maj 2012

Här ska VÅRstädas...


Ofta tänker vi på att städa, träna, äta nyttigt och sköta om kroppen men sällan
tar vi oss tid för vår hud...Visst kör man någon peeling hemma i badrummet
mellan varven och lägger en billig mask inköpt på HM...Men nu ÄNTLIGEN har
jag själv tagit mig i kragen och bokat in ett besök hos Anna som ska få vårstäda min
hud från vinterns påfrestningar...







Många känner nog redan till Anna som driver Hud Annalysen i Västerås men tidigare
höll hon till på Ovegallerien här i Ljusdal...Hon ska få lägga sina händer på mitt "fnasiga"
ansikte och få den len och rosig igen :) Man är inte långt ifrån fyrtio år så det är på tiden
att man börjar underhålla den...

Själv ska jag få en klassisk Ab behandling och det ska bli så skönt och  passar på att färga
bryn och fransar samtidigt för det BJUDER hon på om man bokar en klassisk ansikts-
behandling just nu...Generöst tycker jag!!!












          Har även bokat in en Shelllack-behandling till Julia...Tror att hon väljer en fransk
          manikyr men den går att få i valfri färg...Här under kan ni läsa om behandlingen...





  1. Creative Nail Design (CND) lanserar Shellac, ett slags hybridnagellack som är en blandning mellan vanligt nagellack och hållbarheten hos nagelgelé.

    Produkten appliceras precis som ett vanligt nagellack men härdas under en UV-lampa precis ...som vanlig gelé för naglarna. Ett lager av Shellac innehåller både baslack, färglack och topplack och torktiden är kort. Det ska torka på ca 2 min. Formulan är 3-fri vilket innebär att den varken innehåller formaldehyd, toulen eller DBP (dibutylftalat). Dessa är allergi- och cancerframkallande och man har slutat använda det i de flesta nagellack.

    Sitter 2-3 veckor och med en fantastisk fin lyster och glans under tiden! Din egen nagel växer som vanligt under, och lackbehandlingen kan verka som ett "stöd" eller förstärkning som gör att du äntligen kan få ut lite längd på en annars skör nagel som går av!

    Tid ca 45 min och 295 kr- här ingår en enklare manikyr med lätt puts av nagelband och filning av nagel.





    Och vet ni vad? Jag har pratat med Anna så om ni vill göra en Shelllack-behandling nu så säg att ni läst min blogg och ni får betala ENDAST 220:- Tänk vad snyggt inför en utlandsresa eller en kommande fest då man inte vill göra en förlängning utan bara snygga till dom...Eller enbart njuta av fina blanka naglar i upp till tre veckor...Man kan även göra behandlingen på tånaglarna...





    Anna utför även Topp-till-tå-behandling! (Kropp & ansikte...60 min för 595:- och det
    får nog bli min nästa "vårstädning"





    Om ni är intresserade så finns Anna här i Ljusdal på Romerskabadet tisdag, onsdag
    och torsdag 15-17 maj...Hon kommer även upp hit med jämna mellanrum...

    Tveka INTE utan boka  in en tid och vårstäda er ni oxå!!!! 

    Ring 0703113757 för tidsbokning

    Ett tips! Snart Morsdag så ge er sambo en hint eller varför inte skämma bort era
    mammor...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar