fredag 19 oktober 2012

Plötsligt händer det...



Det har hänt massor de senaste dagarna och som många redan vet har jag fått ett nytt jobb och ingen är lyckligare än jag...Men samtidigt känner jag sorg i hjärtat över att lämna mina underbara kollegor uppe i Färila...Men har lovat att fortsätta med mitt spinningpass på tisdagkvällarna för då får jag träffa dom och mina underbara deltagare...

Allt började med att jag på tisdagsmorgonen läste ett inlägg på FB över att ett gym var på väg att öppna i Ovegallerian i Sportringens gamla lokaler...Min första tanke var att den här chansen får jag inte missa...Ringde genast Nordic Gym i Bollnäs och luskade fram namnet på den som skulle starta upp här i Ljusdal...Självklart inget svar men lämnade ett meddelande att jag hört rykten och att jag var nyfiken och väldigt intresserad av hans planer och bad honom ringa upp...En halvtimme senare så rullade samtalet på och jag presenterade mig och lämnade min bloggadress så han kunde ta del av mitt liv och läsa sig till vem jag är som person och han lovade ringa tillbaka...

Tankar snurrade och jag satt som på nålar och väntade...Slutligen ljöd mobilen och jag höll andan och kunde redan efter 10 sekunder andas ut då Niclas sa att han var väldigt intresserad av att anställa mig...Tjohoooo lixom...Vi bokade in en träff redan på torsdagen för att gå en runtur i lokalerna och käka en lunch...När jag lade på luren så fattade jag knappt nått för allt hände så snabbt men jag bubblade inombords för min dröm är att få jobba med det jag brinner för TRÄNING i alla former och som anställd få hjälpa till att driva och sköta ett gym och få träffa träningsglada kunder i alla åldrar och jag LOVAR att ta emot er med öppna famnen och LOVAR även att inte göra er besvikna :)

Torsdagen kom och jag och Niclas träffades i lokalerna...Blev en rundtur och jag kan bara säga WOW!!! Vilken yta att planera på...Fick se ritningar med förslag och kan bara säga att jag gillar det jag såg...Att få vara med från skratch är ju en dröm och jag och Niclas är inne på samma spår i tänket och tror vi kommer att få till ett fint sammarbete...Ja så gick det till så man kan säga att livet kan vända rätt snabbt och i mitt fall över en dag...Jag är så tacksam att han tog sig tid att ringa upp mig för nu får jag göra det jag drömt om...Tack där!!! Självklart blir det nu en hel del bloggande om Citygym i framtiden och ni kommer få följa resan genom byggnationerna med massor av bilder (Jag som ÄLSKAR att fota) Och snart öppnas en hemsida där ni kan få all information ni behöver...Hoppas ni som jag LÄNGTAS tills vi slår upp portarna!!!

Idag har jag och min fina vän Anna varit till grannkommunen och shoppat loss...Barnbidraget skulle brännas ;)...Första stoppet blev ICA Maxi...Dom har ju massor med bra saker där och önskade vi hade samma butik här hemma...Sen bar det iväg in till city för en fika på Wayne´s Coffee...OTROLIGT mysigt fik med massor av gott...Nöjda begav vi oss ut i butikerna och några kassar blev det och för er som undrar NEJ inga träningskläder ;) ...Efter att ha strosat från butik till butik i några timmar så gav vi upp för att göra ett sista stopp på MC Donalds då våra strupar var lika torra som Sahara och Cocacola var ett MÅSTE! Sen bar det iväg hemmåt...


Svarta genomfägade ljus från ICA Maxi 20:- och brinner så fint...



Fyndade BÄSTA trosorna ever...Tag tre betala för två...Och en tjuga billigare per trosa på ICA Maxi...
3 par 218:-..






Ernst design...


Valet föll på denna otroligt snygga ljushållare som fanns i klart/frostat plexiglas 299:-











Plexiglaset sprider ett härlig ljus...



Pyjamasbyxor 149:- o linne 79:-från HM...



Klänning på REA Lindex...



Lång transparent topp HM 199:-...



Byxor från Gina Tricot till Julia som mamman garanterat kommer låna ;) 399:-...



Underbara godispåsar från Åhlens...


Nu har man krupit upp i soffan och inväntar morgondagen som kommer att bjuda på ELD och LÅGOR då jag och några vänner ska infinna oss på brandstationen för en dag som Firefighters...Önska mig lycka till då jag ska sitta i en kontainer och se lågorna slå över oss och förmodligen bli uppskickad i skyliften så man tuppar av ;)

Gonatt!

<3 <3 <3

2 kommentarer:

  1. Grattis vännen och ett stort kram för nya jobbet - det är du verkligen värd!!<3 Jag älskar att läsa din blogg för det är nästan som att vi pratar ofta då jag har koll på vad som händer i ditt liv! :) Synd att jag inte har ett blogg, men vem vet i den nära framtiden, kanske om jag kommer att ha mer tid att vara hemma...:)

    SvaraRadera
  2. Hej och TACK finaste du <3 Ja det är tur att teknikens värld finns så man har koll på varandra...Ser ju dig nästan varje dag på FB:) Tänker tillbaka på när du bodde här och ler...Saknar dig Lilli!!! Kram

    SvaraRadera