måndag 8 oktober 2012

FEM DAGAR....


Ja hela fem dagar utan träning och ÄNTLIGEN skulle benet testas på gårdagens Bodypump...Allt flöt på fint och jag höll mig till 20 kg på benböjen och undvek hoppen i utfallslåten...Lyckan var total kan jag lova!!! Mycket folk blev det tillslut och så hade vi besök från Hede...Det var Ninni Bäckström (John Arvidsons syster) som var hemma i Ljusdal den här helgen för att delta i Bollnäs Ess träningskonvent och trots många pass i kroppen efter två dagar där så ville hon komma och ge järnet med oss :) ATT hon ORKADE!!!! Men Ninni är en mycket vältränad instruktör med så där härligt  snygga muskler på kroppen och nog fixade hon en timme med mig...Trevligt att du kom tjejen!!!


Härliga biceps där!!!



Kolla in hennes hållning och axlar stora och starka ;)

Nöjd glad och hel for man hem från pumpen och kände att man nog skulle fixa måndagens crossfit pass...Fast efter att ha suttit på huk och pratat med Ninni så drog det till en aning i muskeln strax under knävecket men det försvann och jag glömmer hela tiden att jag INTE ska ner i den positionen för det är då värken kommer...

Ingen blir gladare än jag för alla mess och mail som landar i min inkorg mellan varven och för att inte glömma Facebookinläggen ;) Vi instruktörer står där varje vecka med glädje och energi och då blir man extra taggad och lycklig att man får respons för det vi gladeligen gör...Igår på väg hem från pumpen så plingade det till och fick mig som instruktör att dra på smilbanden och nästa morgon kom ett till från samma deltagare...TACK för att du är en av dom som gör min dag/kväll :)




Vaknade imorse och allt kändes ok men mitt på dagen fick jag för mig att testa en av övningarna Oskar kör på Crossfiten och givetvis så small det till...Men det konstiga är att det släpper och försvinner för att sedan komma tillbaka med jämna mellanrum...Gissar på en form av kramp men imorgon har jag tid hos Stig i Färila så nu ska jag blir bra!!!

19.00 så var man mot alla odds på Pace för ett pass...Jea och jag hade bokat in oss och jag kände att jag ville haka på för att hon skulle dit men annars hade jag avbokat ganska så säkert...Oskar hade lagt upp en ny strategi inför kvällen...KONDITION!!! Alltså inga stationer utan enbart FLÅSövningar!!! Jag undvek burpees (okej då jag gjorde några på slutet) och körde benböj med trycket på det högra benet och det funkade fint...Annars höll vi till på varsin matta i en stor ring och körde så det rykte...Blev några varv med massor av olika övningar och sen avslutades det hela med 60 armhävningar där vi gick ner hela vägen och lyfte händerna från golvet och sen upp i armhävningen igen och gissar på att dom kommer att kännas imorgon...

Ibland belönas man och det fick jag uppleva idag...Hjälpte för två veckor sedan en kille i Mishas lag att spåra upp en kvarglömd kasse på Arlanda...Han hade varit på Ralph Lauren och handlat till sin fru och upptäckte i Moskva att han glömt den i en provhytt...Jag lade ner typ 20-30 minuter på sökandet och dagen efter fick jag BINGO!!! Tror jag blev minst lika glad som honom...Min belöning var ett Italienskt vitt vin...Värsta kartongen som man tröck på två silverknappar för att öppna...Man lixom WOW!!!! Blev lite nyfiken på vad en sån flarra kostade så givetvis så googlade man lite...Sökte på Dom Pérignon och vips så dök flarran upp och likaså priset...Ja jag tackar...Ojojoj när ska jag dricka ett vin värt 1199:-!!!!! Men ska absolut spara den till ett speciellt tillfälle...











<3 <3 <3

4 kommentarer:

  1. Men gumman för min skull ?? pöss på re! Hoppas du får hjälp idag med förbaskade benet!!! Var tur att jag hörde dig lite i bland i vänsterörat igår,så jag körde det där lilla extra! :) ring senare så jag får höra! kram

    SvaraRadera
  2. Allt för dig vännen ;) Men nu är det bara spinning ikväll o sen vila till söndag och bra kämpat igår tjejen!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för fina ord och tack för ett bra pass! Stora axlar vet jag väl inte men jag jobbar på det ;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Du är sååå vältränad tjejen och axlarna blir vilken som helst avis på :) Välkommen att köra på med oss nästa gång du är i Ljusdal och då ser du till att få med mammsen och John ;) Kram!

    SvaraRadera