tisdag 2 oktober 2012

Måndag är en bra dag...




Som alla måndagar var man igår LEDIG och det är en sån dag då jag får saker gjorda...Började morgonen med att plocka upp vad jag trodde var 150 äpplen men lovar det var nästan det dubbla...Blev många minuter på huk men såg det som en uppvärmning inför kvällens crossfitpass...Äpplen i många varianter var det...Maskätna, ruttnade m.m men hittade nått att sätta tänderna i...Synd att man inte är så pass huslig så man kokade ihop lite äppelmos...Men nu körde jag upp dom till skogen så rådjuren har nått att mumsa på istället...




Fick plats på kvällens Crossfitpass...Alltid lika orolig för vad Oskar hittat på...Han talade snabbt om att han hade en utmaning i slutet av timmen och tankarna började sno...Tack och lov så var jag hyfsat fräsch i kroppen efter pumpen dagen innan men inte helt hundra...Mycket benövningar blev det och kan lova att dom flesta svor inom sig när man var vid lådan och gjorde plågsamma upphopp i 50 sek...Han kortade av första halvan för sen var det dags för tävling...TÄVLING!!!! Shit!!! Då kom vinnarskallen igång ;) Man vill ju alltid vinna men där fanns konkurens av alla slag...Utmaningen var runda ett 30 burpees med armhävning, 30 situps och 30 armhävningar direkt på runda två 20 burpees med armhävning, 20 situps och 20 armhävningar och SLUTLIGEN 10 burpees med armhävning, 10 situps och finally 10 armhävningar!!!!! Ja vad säger man? Dom första 12 var ok men sen började man tänka att man skulle upp till trettio och sen fortsätta med runda två och tre och självklart dog man en aning efter en kaxig rivstart...Men aldrig jag skulle ge upp!!!! Vi alla körde på som galningar och tur det inte var snack om stilpoäng då mina sista armhävningar i burpeeshoppen i princip gjordes på högerarmen då den vänstra svek...Likande nog mest det lutande tornet i Pisa ;) När vi var vid sluttampen så såg jag att starka/snabba fru Norrby låg före mig och då slog vinnarskallen till och jag plockade fram det allra sista och och gjorde en omkörning ;) När man tävlar och kommer etta så borde man få ett pris tycker jag men Oskar tyckte det räckte med en "Bra jobbat dunk i ryggen" ;) God två var Jeanette och starke Sussane på en tredjeplats...Men vi var GRYMMA allihopa oavsett plats för bara att genomföra det var STARKT!!! Jag bara ÄLSKAR stunden efter passen med Oskar för han kan det där med att få en TOTALT slut!!!

Kul att även Maria deltog och gissar på att hon fått mersmak eller kanske blodsmak ;)



Hej hej...



Jossan kör rumpstretch..



Viga Susanne...



Helt slut men endorfinfylld och nöjd!!!


Stötte ihop med en "tvilling"...Rosa bruttor!!!


Väl hemma så var jag tokhungrig och tack och lov så fanns mat kvar sen middagen...Många har svårt att käka direkt efter träning medans min kropp bara skriker ÄTA!!! Blev ett rejäl portion och det behövs när man tränar ofta men sen är jag inte så noga med vad det är men stekt korv och potatis med ägg är ju KÄRLEK!!!



Idag på morgonen så träffade jag Jea på Pace för lite överkroppstyrka...Kan säga att man kände av gårdagens armhävningar men efter någon minut då man vart varm så var det bara att köra...Blev lite bänkpress med inte allt för tunga vikter och sen gick vi över på dom fria...Men fröken Salomonsson fick köra lite extra hon ;) Upphopp på låda, pullups, bänkpress och kliv upp på bänk med tunga vikter...Jag tackar ännu en gång denna brud som får mig att masa mig dit så tidigt...








Nu blir det lite fix här hemma innan det bär iväg mot Färila för kvällsjobb och Spinning....

<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar