tisdag 9 oktober 2012

Diagnos fastställd...




Som jag befarade så var det nått allvarligare än en stäckning...For upp till Stig på förmiddagen och han sa direkt att det var en cysta i knävecket...En så kallad Baker cysta...Slemsäckarna i knävecket är inflammerade och vätska bildas i själva cystan...Jag har stunder då smärtan släpper och allt är som vanligt och sen kommer det värk som får en att knappt kunna räta ut benet och man haltar sig fram...Nu är det HELVILA som gäller några dagar och inflammationshämmande tabletter i from av Ipren och Alvedon...Men imorgon får jag se om behandligen hjälpt och ingen hoppas mer än jag...Vi behandlade även lite andra blessyrer och det hjälpte direkt...

Kvällens spinning var så frustrerande då jag utan motstånd fick sitta och trampa utan att resa mig :( Men jag peppade ett heltaggat gäng mer än vanligt då jag hade massor av syre till att skrika ;) Som jag hade lovat mina deltagare så avslutade vi passet med plågande magövningar och pushups för att runda av det hela med burpees!!! Tror dom gillade det men samtidigt fick man se deras plågade miner...Gissar på att dom kommer få en go träningvärk och nästa vecka ska dom få en omgång igen och det får dom tacka Åsa Edarve för som var den som bad om att lägga till styrka...




Situps...


Situps...Upp på ett håll och ner på två...


Hela situps...


Pushups...


Burpees...




Nu ser jag fram emot en morgondag utan smärta...Lägger mig med positiva tankar och låter inte det här bryta ner mig...

Gonatt!

<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar