tisdag 23 oktober 2012

Många bollar i luften...



Söndagen kom och mina blå slogs inte upp förrens närmare 13.00...Tror äventyret som brandman sög musten ur hela mig...Inte då bara fysiskt utan även psykiskt då det var många prövningar och mycket information att ta in...Men det var min mamma som slutligen väckte mig med ett mess att hon skurit av sig fingertoppen...Var påklädd och redo för en tur upp till Hedsta på under minuten...Hon skulle skära upp kål och så här i jakttider så har herren i huset vässat knivarna rejält och det fick käre mor bli varse om...Sex stygn blev det och nu får mammsen ligga på sofflocket och bli uppassad och slippa matlagningen ett tag ;)

Söndagspumpen var efterlängtad som ALLTID!!! Efter tre veckors "vila" var jag nu beredd att iaf lägga på lite vikt...18.00 och 39 stycken superladdade deltagare på plats så drog vi igång...Energin infann sig från första tonen på uppvärmningslåten och sen bara ökade den för att sedan få avnjuta en härlig välförtjänt stretch...Och just den där kvällen var speciell för bland oss fanns min blivande chef och hans hustru och en av hans instruktörer Johanna från Citygym i Söderhamn...Men inget kunde få mig ur balans när jag stod där framme för min STORA passion är att just att instruera, peppa och ha galet skoj!!! Passet flöt på problemfritt och nerverna var under kontroll ;) Fick sen fin fina mess av Ann-Catrine och Johanna och dom gav mig helt klart godkänt...PUH!!!!!!!

Måndag och man vaknade till och lullade ut efter tidningen och fick se dig själv med branslangen i högsta hugg...Ett leende infann sig genast för man blickade tillbaka på lördagen och tänkte på allt man gjort och så här i efterhand känner man sig rätt stolt att man provade på...


Ronja, Peter och jag...


Annars har jag haft en lugn dag fysiskt men i min hjärna snurrar det på rejält...Mina hjärnceller jobbar på högvarav när det gäller det nya gymmet i Ljusdal...Ska bli ett mycket spännande projekt och ser fram emot när vi äntligen drar igång om några dagar...Har blivit några timmar i luren med Niclas och kan bara säga att han är en fantastiskt snäll människa med ett stort hjärta...Tror att vi kommer få en mycket bra arbetsrelation utan tvekan...Ska även ta en tur ner till Söderhamn någon dag och träffa resten av gängen och SJÄLVKLART testa gymmet!!!

Kvällens Crossfitpass hoppade jag eftersom mitt knä inte är hundra än och så fick den en rejäl påfrestning under brandövningarna i helgen så jag valde att köra CxWorx istället...Anna-Lena och Susanne körde den nya releasen och den var superbra och svidande jobbig...Så jag gissar på en rejäl dos träningsvärk nu ;) Bra kört tjejer och ska absolut se till att ta mig tid för fler av dessa stärkande pass...Blev även en snabb tur till Pace för att köra lite extra med fria vikter och lite bänkpress...









Insruktörerna Anna-Lena och Susanne...





Kvällen rundades av hemma med mina fina tjejer, varm choklad och Looslimpa med Delinskorv...Jag är barnsligt förtjust i det och lätt for FEM mackor och TIO korvbitar ner ;) 





Lea stod för att skiva upp korven som ni kanske ser...Super size!!!


Sen blev det soffläge med Hälsa & Fitness....Ännu en underbar dag har nått sitt slut och väntar på att en ny skall komma...Intressanta utmaningar och nya tag och ser ljust på en spännande framtid...








Godnatt...

<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar