måndag 10 september 2012

T r ä n i n g s v ä r k . . .

Vakande före klockan idag och det kallas SKRÄLL!!! Sullade på med allt möjligt och vips så stod uret på nästan två så jag som inte hunnit fått i mig någon frulle fick fixa en sen "brunch"...Just idag var det viktigt att få i sig massor av nyttig mat för ett sugande crossfitpass väntade till kvällen...Men HUR tänkte jag igår??? VARFÖR "kötta" på vikter när man visste vad som väntade dagen efter...Är huvudet dum så får kroppen lida och SOM jag har lidit idag!!! Alltså min överkropp har fått en stor dos träningsvärk from hell!!! Lovar att jag varit på väg att ringa Oskar x antal gånger för att boka av men är det någon som är envis så är det jag!!! Gnällde till mig en massage av sambon och frågade hur man skulle fixa passet med sån träningsvärk??? Han sa att bit ihop och kör på och efter 5 minuter så är du med och gissa hur rätt han hade!!!



Ett härligt gäng slöt upp på Pace 19.00...Så kul med denna blandning av träninsvilliga och även en chans att lära känna nya människor och sånt tycker jag som är en öppen människa är supertrevligt! Vi började med uppvärmning och det var just där kroppen skrek STOPP!!! Men inte lyssnade jag för min sambo sa 5 minuter så jag fortsatte...När vi var klara och redo för att dra igång så var man redan lite flåsig men dock med en skön känsla i kroppen...Där och då VILLE jag bara ÖSA på!!!

Tack och lov så var det en bana med mycket ben, Löve you for that Oskar!!! För jag som är van att stå med 20-30 kg i benböj i upp till sex minuter tycker att det är hyfsat lätt att göra benböj utan vikt och utfall med hantlar...Men bör tillägga att det var delar av banan som fick en svimfärdig ;) Burpees är inte min starka sida men nog fixade jag dom! Alla kämpade på och teamkänslan kröp fram ju mer passet led...Jag som instruktör vill gärna skrika till och puscha på och klämde väl ut nått vrål ibland ;) Vid min sida hade jag söta fröken Josefin/"Rödluvan"...En sån där UNDERBAR tjej som får mig på strålande humör...Hoppas att vi får tillfälle att träna fler pass tillsammans och som du slet på tjejen...Klapp på axeln där hörru!!!


Josefine pustar ut efter en härligt svettig timme...


FANTASTISKT att crossfitpassen ingår då man har Pacekort...Och dom körs både lunchtid och kvällstid...Ska nog variera mig lite och köra dag och kväll men det stoppar nog vid ett pass i veckan för jag hinner inte med mer än så då jag har träningar alla dagar under veckan...



Kolla in det här passet!!! Vore en fröjd för ögat men det är bara fröken söt som gjort ett bus...Om vi skratta när Oskar sa att han sett den!!!



Veckans träning:

Måndag     Crossfit
Tisdag        Spinning
Onsdag      Pace MRL
Torsdag     BodyPump (Hoppar in o kör isf Attacken 18.oo)
Fredag       VILA
Lördag       Spinning på konventet i Färila
Söndag       BodyPump


Nu soffläge med tennisfinal mellan Murray och Djockovic med en härligt lyxig mix av nötter och givetvis lite mörk choklad...




<3 <3 <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar