fredag 14 september 2012

Otrivin, Alvedon, näsdukar och Vicks...




Trodde väll igår att allt skulle vända men ack så fel man hade...For iväg och ledde passet trots febertoppar och snorig näsa och så här efteråt kan jag tycka att det var rätt oklokt gjort när jag borde ha fortsatt legat raklång i soffan...Men jag lät bli det stora vikterna och slängde symboliskt på det lägsta...Jag körde på under halvfart så tror inte kroppen tog stryk...Men så härligt det var att se när deltagarna tog i extra mycket när jag inte kunde...Ni är OTROLIGA!!!

Klädde mig varmt inför passet...


Någon timme innan passet så var jag och tankade och vad får man se då??? Jo PUNKTERING!!! Inte hade jag tid och ork med sånt...Vad skulle jag göra? En skruv hade letat sig in i däcket och fick vägledning på Preem att genast åka till en gummiverkstad...Försökte lite fint att fråga om jag kunde fixa det nästa dag men tvärnit där...MISHA VART ÄR DU!!???  Men rullade upp till Patrick Loos garage och lät Mikael Bergvik fixa det...Jag stod där och snorade och hackade tänder i 45 minuter men däcket blev helt igen och kände mig nöjd att ha fixat det utan Mishas hjälp ;)




Jag är en nyfiken person så jag kollade hela prosessen med att byta däck och vart imponerad av dessa maskiner dom tar hjälp av...Men sen stod man där som ett frågetecken...Jag frågade lite försiktigt när han lossat däcket från fälgen -Vart är själva gummiringen??? Det där innerdäcket som det gått hål på lixom?? Micke kolla på mig och ruska på huvudet...Alltså det finns inte sådana nuförtiden!!! Hahaha!!! Tänk om jag gjort det själv!! (Hade ifs aldrig klarat det)... Jag hade ringt min sambo och sagt att det blev nog ett sånt hål så det exploderade och att innerslangen blåst bort!!! Jaja...man lär sig nått nytt varje dag och nu kan jag allt om hur ett däck är uppbyggt och det tackar jag Micke för ;)



Igår kom mitt nya bankkort...Mitt gamla gav upp efter helgen i Stockholm för två veckor sen...Antar att chippet brann upp för det slog gnistor om det mellan varven ;) Men eftersom jag hade mina tjejers bild på det så ville jag även ha det nu igen och det har gått två år så nu är dom åter i rätt ålder på fotot...Kostar bara 100:- och jag tycker att det blir fint och så får man se sina flickor varje gång man handlar....


Maskerade några siffror så det svarta ska inte vara där...

Har länge varit ute efter en ny hallmöbel men inte hittat den rätta men igår kom en katalog från Björkmans möbler och har nu ev hittat en som jag gillar...Lite för kort men tänkte man kunde köpa två stycken (en 3:a och en 2:a eller 2 st 3:or)... Jag gillar den jag har nu från IKEA men har så svårt att släppa den och sönder tycks den heller aldrig gå ;) Men en dag så kanske jag slår till!!!


Den med svart skinn...






Denna har varit med i många år och rymmer hur mycket som helst...


Nu spenderar jag resten av dagen och kvällen i soffan och hoppas jag är pigg imorgon för vi har Träningskonvent i Färila och ska helst sitta på cykeln kl 13.15...Så glöm inte att boka in er på dagens alla pass som är GRATIS!!!

Trevlig fredagkväll till er...

<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar