fredag 4 januari 2013

Två dagar och två crossfitpass....



Igår var det jobbkväll och vad passsade inte bättre än att klämma in en pass crossfit med sina vänner...Jag, Carro, Susanne, Malin och Ulrica hade bokat in en date...Vi fixade i ordning 9 stationer och efter en massa babbel så drog vi igång...2 varv och 45 sek på varje ställe resulterade i en slutkörd Carina...Alltså hallå vart har min kondis tagit vägen? Vi hämtade andan och under tiden dök tre Färilabruttor upp och var sugna att haka på och SJÄLVKLART fick dom det! Alla slet på de två sista varven där vi körde 30 sek på varje station ( Ja jag fuskade en aning då...Yrhönan hade glömt hur man gör en burpee så man slog till med vanliga upphopp men någon tillrättavisade mig snabbt ) Så himla skoj när man är ett gäng och taggar till och kör på tills man nästan stupar för att sedan sitta ner och hämta andan och få känna att man gjort det så himla bra!


Malin in action...



Burpeeeeeeees!!!!




Chins svider gott i armarna...



Två rundor senare...




Annastina piskar på magen...




Djupa utfallssteg med viktplatta /10 burpee...



30 kg benböj...



Kettlebellsving och boxhopp/uppkliv...



Säcken får stryk av Emilie...



Emilie...















Nöjda brudar!!!


Avslutade med "Rutakuten" som Ulrica gillar att plåga alla med...



Lite testa på ny övningar blev det oxå...


Rebecka kom och körde på men missade tråkigt nog vårt pass...


Crossfit dag två...

Klockan 16.45 hade jag en avtalad tid med Pernilla från Färila...Hon ville ha en  liten genomgång av gymmets redskap och maskiner men jag hade andra planer jag ;) Ställde henne på crosstrainern för uppvärmning i 20 minuter och sen inväntade jag att klockan skulle bli 17.oo så jag kunde handplocka lite folk så hon skulle få sällskap för mitt inplanerade crossfitpass...Folk vällde in så jag fann genast villiga som ställde upp...Vi körde exakt samma sattioner som dagen innan men idag satt Carina bakom uret och skrek och peppade för kung och fosterland ;) Alltså vilka kämpar och jag tycker det är så himla skoj att få leda och köra slut på mina deltagare så nu snart drar jag igång passen på riktigt men lite mer öva får det bli först...






Aj aj för magen...



Hanna kör på...



Evelina med vän pustar ut...


Carro...






Törstig Hanna...


Bilden talar för sig själv ;)



Nino efter en stunds återhämtning....


Bra kämpat alla som var med och körde på och snart tar vi några rundor i buren igen ;) Efter passet kom Erika in, en gammal skolkompis som bestämt sig för att komma i form ...Och ABSOLUT ska hon få min hjälp och mitt pepp så kl 18.30 så drog vi igång och kan bara säga att bruden gjorde exakt det hon blev tillsagd att göra...Så vi jobbade igenom hela kroppen och min gissning är att hon kommer känna av det imorgon...En träff till och sen är hon redo att köra på för det finns vilja i den tjejen...


Erika på crossen...



Nog sved det fint i magen...






Starke Wall var på plats...


Efter en underbar kväll med mycket folk på gymmet så är man nu hemma och ligger raklång i soffan och längtar att själv få gå och träna imorgonkväll för att sedan få komma hem till premiären av GLADIATORERNA!!!

Godnatt!


<3 <3 <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar