söndag 25 november 2012

What doesn´t kill you make you stronger...


Elvira och Lea...

Så himla underbart med lediga helger och så ska det nu förbli...Möjligen någon timme kanske om man ska köra ett lördagspass eller dra fram med dammtrasan en sväng i gymmets lokaler...Men idag uteblev sovmorgonen då jag lovat Lea att ÄNTLIGEN följa på en bortamatch...Jorå FYRTIO mil i bil och SJUHUNDRA spänn fattigare men ABSOLUT värt 3x15 minuters spel med 4-3 i baken ;) Skämt och sido dom spelade en grymt bra sista period och hade kunnat vunnit om dom satt sina chanser som var rätt många...




När vi ändå stannade till på Mc Donalds så tyckte jag att man kan inte åka från Valbo utan ett besök på IKEA för att hamstra värmeljus...Lea valde att åka annan bil hem och jag själv drog som en avlöning från ungar, hamburgare, strips, ballonger och kletiga bord och satte fart med bilen rakt över för att finna en parkering...Jo just...Lönehelg lika med KÖRT!!! Jag körde hur många varv som helst och önskade att jag hade varit klok nog att lämna bilen på burgerhaket...Men en si så där 10 min senare så var den intryck där och jag skuttade in på Kampards paradis men efter att sett parkeringen så valde jag att inte gå genom varuhuset utan direkt mot kassan för även där finns ljus tack och lov...Men som om det skulle hjälpa! Det var som att gå rätt in i en elefant hjord...Valde snabbkassan...SNABB???? 25 minuter senare så var man några hundra ljus rikare och började känna sig aningen stressad för ett söndagspass Pump stod på schemat...

Hm...blyfoten Lundh var i farten och tackar för att farbror blå valde att hålla sig borta för om inte så hade  resan på 700 spänn varit ett minne blott så som mitt körkort...Väl hemma hann jag med ett andetag, en kaffebryggning och snabbt sno ihop en proteindrink för att sen skynda iväg och möta upp ett härligt gäng pumpare...Var lite färre deltagare idag av olika anledningar men hoppas inte några av er som inte kom redan gjort jul!!!??? Bara våga!! Nu kör vi fram till terminens slut och inget annat!!!

Annars flyter livet på och har tänkt om när det gäller mig själv och mina viljor...Ibland måste man stanna upp och lyssna till sitt inre...Jag måste se till så jag själv orkar med, får tillräckligt med sömn och mat...Jag har satt egna begränsningar på vardagliga saker så dom inte ska ta över och så vill jag få mer tid med mina barn som är mitt och min sambos allt...Dom är bara till låns och jag vill ta till vara på den tid dom vill tillbringa med mig fast tyvärr blir den mindre och mindre då tjejerna har massor av vänner och andra saker att göra...


Men ikväll har vi myst i soffan och det är så fint att bara få vara och nu ska jag läsa Magazine Fitness och sen blir det sängen för imorgon väntar en del saker som ska uträttas inför gymmets start i december...




Trevlig kväll!

<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar