torsdag 8 november 2012

Sjukstuga...




Efter en veckas hostande så tyckte Lea att det fick vara nog...Så vi började onsdagmorgonen med ett besök på akuten för att kolla upp den eländig hostan som delvis var mitt fel...Jorå mamman hade lyckats med att ge slemlösande istället för hostdämpande vid sänggående vilket resulterade i två sömnlösa nätter...Hur som helst så var det inte någon lunginflammation så vi kunde andas ut och nu har vi fixat medicin som gör nätterna uthärdliga...Idag är det Julia som är hemma då hon har värk i hela kroppen och känner sig yr så nu ligger hon nerbäddad och kurerar sig och jag själv då sitter här med mitt "surben" men har nu lyckats boka in en tid hos kiropraktikern Juhl i Hudiksvall nästa vecka och har hört att han ska vara grym på skador så nu håller jag tummarna för att få hjälp den sista biten av läkningen...


Gapa stort...



Stina tog sänkan på Lea...



Blev lite väntan och då passade vi på att leka optiker en sväng...Mamman icke godkänd...


Blev sen till jobbet och missade hela proceduren med att rensa avlopp och skura bastu och duschväggar...Klagade inte direkt då jag kom lagomt till morgonfikat...Har nu fyra veckor kvar på jobbet och det känns en aning vemodigt men samtidigt skönt med tanke på att något nytt och spännande väntar på mig...Ska bli mycket skönt att få jobba på hemmaplan och veta att barnen kan ta sig till mig under arbetstid...


Sen var det dags för en date med träningssugna Mathilda...Kondition stod på schemat och vi började med att köra crosstrainer i 30 minuter varav 15 med intervaller i spurttempo...Bruden klagade lite på att det gjorde ont i benen men jag puschade henne att inte ge upp då man lätt kan få lite krampkänsla när man inte är van den...Svettpärlorna infann sig och vi torkade bort dom och fortsatte med upphopp på låda varvat med uppkliv med vikter för att forma rumpa och lår...Blev även sidohopp med djuuuuupa benböj och där fick man se lite grimarser och det är just det jag vill se ;) Sen lite vila och på det igen men då körde vi upphopp på bänk...Hon fick från en sittande position direkt göra att upphopp i ett rasslande tempo så där steg pulsen igen...Sen var det dags att inviga TRXrepet för fröken Embretsen...Fälkniven resulterade i ett magplask på golvet vid första försöket men sen fick hon kläm på det hela och med lite mer övning så är hon snart ett proffs ;) Avslutade det hela med armhävningar och två rundor på de fria vikterna...Har redan bokat in en ny date och då ska vi se till att få in lite löpning på bandet...Tack för sällskapet säger jag då och hoppas att jag själv kan vara med och köra på fullt ut med henne då jag nu bara kör övningarna som inte inkluderar benen...




Ni ser väll vilket tempo...



Upphopp på bänk från sittande...




Dom sög fint...Här en rätt slut Mathilda efter 30 härliga!!!



Proteindryck och stretch...



Lite lön för mödan i form av en Whey 100 drink bjussade jag på...




Colorcorner....


Tog vägen förbi Citygym innan träningen för att kolla in hardworking boys...Mårten och Tobbe sliter på...


Idag har jag MASSOR att göra då jag imorgon drar på Hälsomässa till Stockholm..Ska bli mycket intressant  och sen blir det även lite gymträning inne i stan så givetvis följer träningsväskan med...Blir några besök på olika träningsanläggningar för att få lite inspiration för Citygyms cafeteria och träninglokaler...Så vänta er en bildbombning så fort jag kommer hem ;)

<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar