måndag 22 april 2013

Omtumlande dagar...




Förra fredagen kom en nära bekant med ett tråkigt besked...Hon hade upptäckt en knöl i sitt bröst...Vad säger man? Livet är så orättvist många gånger och inte mycket man kan göra åt det...Men det här blonda yrvädret kommer fixa det här...Hon har nu genomgått en operation och tagit bort en del som skickats för analys och som tur var hade det inte spridit sig till lymfan...Nu hoppas jag som alla andra att den är godartad och jag skickar varma kramar till alla i familjen...Blev genast lite nervös över en knöl i mitt högra bröst och började tänka det värsta och innan kvällen var slut hade jag pillat där så den var öm och dubbelt så stor...På måndagen ringde jag direkt ner till bröstavdelningen i Gävle för mammografi och ultraljud och fick turligt nog komma redan på fredagen...Jag var så nervös inför besöket och efter många turer in och ut på olika rum så fick jag mitt besked...Det var en knuta och helt ofarlig så luften pös ur mig och jag kunde åter igen andas och le...Så ni av kvinnligt kön där ute...se till att varje månad känna igenom era bröst noga för att tidigt upptäcka förändringar...





Idag hade jag en date med min vän Carro på gymmet klockan 12.00...Vi hade bokat in en lugn skön jogg runt sjön, vad hon trodde iaf ;) Carina hade andra planer hon...Frågade lite fint vad det längsta hon hade sprungit under sina år och hon svarade 5 km...Jag sa lite försiktigt att det skulle bli liiiiiiite mer idag...Hon nickade lite nervöst men var helt på...Jag hade mätt ut en runda på TIO kilometer och helt ovetandes om antalet så drog vi iväg...Lugn skön jogg fram till älvbron och VIPS så svängde vi vänster över bron och fröken Andersson ändrade sitt ansiktsuttryck...Det var då jag släppte "bomben"...Med bestämd röst sa jag att det var dags att pröva spirorna på milen...Hela hennes kropp skrek OMG!!! Men jag lugnade henne med att vi skulle ta det lugnt då "Broilern" tack och lov inte var med ;) Gick hur bra som helst och vi nöp av de 10 000 metrarna på en behaglig tid på timman och ABSOLUT kan vi putsa den tiden rejält framöver men vi är så nöjda med vår prestation med tanke på att det var Carros första långtur och jag med ett uppehåll från löpning i över ett år med undantag någon runda runt sjön..Så nästa söndag är det milen som gäller igen...

Fick genast ett meddelande från "Broilern" som befann sig i Stockholm...Hon undrade vad jag hade mutat Carro med...Kunde juh inte muta henne för hon visste ju inget och när vi väl svängt vänster mot bron så fick hon ligga bakom mig och tror det räckte fint att titta på min allt för platta och omuskulösa rumpa för att bita ihop och ta sig runt ;) Gissar att fröken Englund "Broilern" hakar på nästa söndag och då blir det andra takter är vi rädda för...Min kondis är så usel efter att inte spunnit sen i slutet av november och min strulande vad stoppat mig från konditionsträning men snart är jag tillbaka :)



Fota joggandes såklart för ett stopp var inget alternativ...



Något andfådd Carina som spurta för ett foto...Rakan mot Borr suger...



Hönan vägrade flytta på sig...Men vi ökade stegen och höll höger och var skiträdda för en attack!




Fint löpsteg över bron...








Nöjda brudar!







Stretch och återhämtning inne på gymmet...






Blev ett pass CX och sen körde jag Pump för en tapper grupp på 15 pers som lämnade det fina vädret för att svettas med mig en timme...Som fröken Mårtensson sa...Det är ju fint väder även klockan 19 efter passet så varför inte träna ;) Härlig inställning där tjejen...Gissar på att många varit ute och pysslat och tagit härliga prommisar och naturligt vill man då in och slappa mot kvällningen men hoppas ni kommer nästa söndag för nu är det inte många veckor kvar...


Kvällsfika...



Mums!



Rundar av en härlig söndag med dessa ord....







Nu bums i säng för här har man haft dataproblem i över en timme...Kan det vara du Carro som ställde till det din rackare ;)

Godnatt


<3 <3 <3











4 kommentarer:

  1. Anna Mårtensson22 april 2013 kl. 07:36

    Man hinner allt man VILL hinna :-)
    Pumpen var bra uppvärmning för jag for hem och oljade in soldäcket. Det enda jag saknar är lika gott kvällsfika som det serverades i Lundhs lilla lya :-)

    SvaraRadera
  2. Åååh nä, tror du det smittade av sig? min DOG igårkväll och har inte vaknat sen dess.....hatar datorer! tack för fikat igår fina! <3

    SvaraRadera
  3. Helt rätt Anna! Du har en härlig inställning och den är så rätt! Och jag hojtar till när mackorna dukas fram nästa gång ;)

    SvaraRadera
  4. Men näääää är den inte fixad än!!! Hur ska du överleva Carroluttan ;) Tack för ditt sällskap igår fina :)

    SvaraRadera