måndag 22 april 2013

Nybörjarjogg...












19.00 stod där 11 bruttor med olika förväntningar och förmodligen med en massa pirr i magen...Tankar som, kommer jag klara det här? Vad har Carina tänkt? Hur långt måste vi springa? Jag drog några ord om hur jag ser på jogging och tror de flesta höll med mig...Jag vill att min grupp ska känna glädje när de springer och som nybörjare så ska det inte vara plågsamt, fast kanske lite mot slutet då förstås ;) Vi tog en powerwalk till kyrksjön och sen var det dags...Jag delade lite på gruppen då dom låg på olika nivåer och hakade sen på den ena gruppen en bit och delade med mig några tips dom skulle tänka på och en liten hint om att nu tjejer tar ni hela varvet tillsammans i en lugnt och skönt tempo så ses vi om en stund...Fick sen fart på grupp två som tog en något kortare sträcka och som dom slet på...När grupp ett nått varvet runt utan ett enda stopp så kom Carina som ALLTID med en liten suprice ;) Dom hade nog tänkt sig en prommis tillbaka men NJET! Nu joggar ni med mig tillbaka och SJÄLVKLART gjorde dom som jag ville...Brudarna skrapade ihop 6,5 km och jag blev så imponerad och vet att även dom vart det...Den andra gruppen fick ta sig tillbaka till gymmet i en rask gång och gjorde det minst lika bra....Rundade av det hela med lite pepptalk i gymmet och nu ser jag fram emot nya utmaningar med dessa brudar...Bra jobbat! Och alla är välkomna att vara med så nästa måndag kl 18.00 för dom som vill jogga i ett behagligt tempo runt 5 km och 19.00 för dom som behöver ta det lite lugnare och kanske t.o.m behöver gå lite mellan varven...(kortare sträcka)...



Härligt gäng...


Nu lutar jag mig tillbaka med mina munkar i soffan och knåpar ihop ett ITpass åt två tjejer som bokat in mig på gymmet på onsdag och nog ska dom få svettas och "plågas" och deras magar ska på begäran få sig en omgång ;)



Besatt av dessa!!!










Godnatt på er!


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar