tisdag 2 april 2013

Austrian Airlines...


Mot Wien...

Tillhör en av dom som är väldigt flygrädd...I själva starten sitter jag oftast i fosterställning och har bägge pekfingrarna inkörda långt upp i trumhinnorna men stängda ögon och den positionen har jag tills det obligatoriska plinget ljuder och kabinpersonalen börjar röra på sig...Men den här gången så släppte jag efter och redan efter det att stjärtpartiet lyft från marken så jag kikade ut genom fönstret och tyckte det var rätt häftigt...Familjen överraskade mamman med att ha bokat plats i busines class och det gillades förstås ;)...Två timmar senare var vi framme i Wien och dax att byta flyg som skulle ta oss vidare till Dubai...Sju timmar kvar lixom!!! Gruvade mig för jag kom ihåg resan till Thailand då man satt med kronisk sockerdricka i baken och benen i en mycket oskön position...Men åter igen hade familjen ett ess i bakfickan för en ovetande mamma...När jag kom in i planet så visade det sig att dom bokat plats i den främre delen av planet och min ögon liknade nog garanterat två golfbollar när jag fick syn på våra platser...Kan bara säga att jag hade sju underbara timmar i luften och ser fram emot hemfärden men nu ska här njutas i 10 dagar först...



På Wiens flygplats i väntan på nytt plan...







Egen plats med benutrymme som heter duga...







Sju timmar massage var inte illa...



Resekit till alla...



En kock ramlade in...








Valde braised biff cheeks...



Förätterna rullade in på löpande band...



Sushi och mycket annat gott...







Kaffe i många varianter gick att beställa till deserten...











Lite vila efter all mat...



Julia och Lea tog en tupplur på nån timme...














På väg mot hotellrummet...































Idag tog vi sovmorgon till kl 10.00 och sen intog vi en underbart god frukost för att sedan sträcka ut oss i solstolarna vid Persiska viken och dess vita sandstrand...Vi liknar numera halvkokta kräftor då vi var lite ivriga ut i solen och fuskade med att smörja varje millimeter av våra kroppar...Jag glömde totalt att min sambo skulle smörja in min rygg så den övre delen där jag kom åt själv har en normal hudton medans den nedre delen är lika röd som stoppguppen på trafiklyset och bränner som tusan... Imorgon blir det faktor 50 och t-shirt kan jag lova...Julia och jag har hunnit med att besöka gymmet och blev fast i 90 minuter och vi trivdes riktigt bra där och fler pass kommer det bli under dessa dagar...Bilder kommer senare ;)


Ha det fint för det har vi!


<3 <3 <3

1 kommentar:

  1. Nu snackar vi utrymme och god mat, är det på detta viset skulle to.m ja kunna tänka mig att resa. Ha de så skönt!

    SvaraRadera