söndag 7 april 2013

Älskade barn...



Gårdagen var ingen jag riktigt vill minnas men kommer garanterat att gör det...Klockan var runt tio på kvällen då Julia började få smärtor i magen...Jag ringde en sköterska på hotellet som genast kom och undersökte henne...Misstankar om blindtarmen så vi tog genast en taxi till sjukhuset...Regnet öste ner, åskan dånade och blixtrarna lös upp hela himlen då vi passerade många bilar som fått vattenplaning och krockat på de blöta väglaget...Väl framme så var det naturligtvis hur mycket folk som helst där och jag hade noll koll på what to do...Men fick fylla i en massa papper och fint gå och betala femhundra kronor i kassan intill...Vänta vänta vänta och Julia såg bara mer och mer plågad ut stackaren...Tillslut fick vi träffa en doktor som som sa att det var 10% chans att det kunde vara blindtarmen och ville skicka henne en våning upp för blodprov så åter igen mot kassan och hosta upp 350:-..Julia som ogillar sprutor blev genast orolig men jag försökte lugna henne...Väl där så såg jag paniken i hennes ögon men sköterskan gjorde sitt och jag frågade om allt var ok..Hon nickade men efter några sekunder sa hon -Mamma jag svimmar...Ögonvitorna for fram och hon krampade med kroppen och sköterskan sprang och tryckte på larmknappen...Jag försökte få kontakt med Julia som sjönk ihop och försvann så jag började blåsa och klappa henne i ansiktet och efter en stund vaknade hon till med en hel hop läkare och sköterskor runt sig och förstod inte riktigt vad som hänt...Dom fällde ner stolen så hon fick återhämta sig en stund och sedan gick vi för att ta hissen ner och vänta på provsvaren...Julia såg väldigt blek ut och när vi klev ur hissen så började hon hulka...Jag sa spy du bara!!! Fyra gånger forsade det ur henne ner på golvet framför en hel hop av folk men so what! Vi fick komma in på ett rum så hon fick lägga sig ner...10 minuter efter så sa hon att smärtorna började släppa...Vilken lättnad för då gissade jag genast på matförgiftning och blev lite lättad för en operation var inget vi önskade...Sen bad dom om ett urinprov så det var bara att bege sig mot kassan och ytterligare 170:- försvann...Vi flyttades åter igen till ett rum där vi fick ligga och vänta på provsvaren i en timme men Julia blev bara piggare och piggare och vi låg där och skrattade åt allt som hänt...Provsvaren kom och en bakterie i magen konstaterades och dom ville ha henne kvar över natten men vi ville tillbaka till hotellet och Julia skrev ut sig...Sista betalningen blev en kur med medicin innan vi äntligen kunde sätta oss i taxin tillbaka och då var klockan efter tre på natten...Runt fyra kunde vi lägga våra huvuden på kuddarna och somna in med en lättnad av att det inte var blindtarmen...Så här i efterhand har vi klurat på vad hon fått i sig då vi alla åt samma mat till lunchen men hon  valde en dressing på sin sallad och vi gissar på att det var den som orsakade allt...


















Vaknade idag vid nio och regnet vräkte ner så vi drog igen gardinerna och sov vidare till lunchtid då solen sipprade igenom lite och vi begav oss ner på stranden...Slappade i solstolarna och spelade lite minigolf...Mot kvällen blev det ett pass Bodypump för min del då Julia fint fick stanna på rummet och hon får nog vänta någon dag innan hon kan köra på igen...


































Solen kom fram mot kvällen...







Nu håller vi tummarna för att solen ska stråla våra fyra sista dagar men jag har nästan gett upp hoppet men jag ser stjärnorna på himmelen och det bådar gott ;) Sol eller inte, jag mår underbart här och är varm i hjärtat över att vår Julia mår fint igen och det är det viktigaste <3


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar