torsdag 5 juli 2012

T j u g o t v å   k i l o m e t e r . . .


Kanske fånigt med Victoryfingers men WAF...Så nöjd!!!




Dagen hade kunnat startat bättre...Regn och mulet och jag som skulle på Nore och ha det bra...Drog mig extra länge och sen bestämde jag mig för att gör en smarrig frulle med lite extra tillbehör då man slapp stressa iväg till solen...







På eftermiddagen kom SOLEN och humöret tillbaka...Ringde min vän Jea och vi bestämde oss för en löptur på 8,5 km...Men jag tänkte lura henne lite...Ett varv runt Växnan hemifrån mig var min plan då hon alltid "tjatar" om att vi ska varva den...Men hon hade glömt bort att hon måsta in och jobba 20.00 så där krashade hela  supricen lixom...Vet inte om hon är glad över det eller inte? ;)

Tappade lusten när hon inte skulle med...Satt i solstolen och velade...Springa el inte springa? Men jag beslutade snabbt för att utmana mig själv...I med en banan, på med löparkläderna, BÄSTA löparpjuxen och musik i öronen och iväg...Allt flöt på fint förutom lite håll de första kilometrarna...Vid 9 kilometer kom 5 skavsår enbart på vänstra fotens tår, konstigt! Flyt fram till "Lilla E4an" JISUS!!! Sträckan kändes som en mil och den ville aldrig ta slut!!! Glömde skriva att i backen upp på Nordgatan så blev det ett stopp på en minut då Erika bjussa på vatten då jag glömt vätskebältet...Dom klunkarna var guld värda för runt två mil behövs vätska när solen är framme...

Väl hemma så var man mer en nöjd och en känsla av att benen sprang vidare runt Aspgatan medans jag själv satt på bron infann sig...Blev en liter vatten och sen hopp in i badkaret för att mjuka upp en något stel kropp...

Pustar ut...






I detta nu tänker jag bara på en sak...Har lovat Cilla milen på Måga imorgon och hur ska jag orka???

Godnatt från en trött Carina som bjussar på lite mer Victoryfingers ;)





<3 <3 <3

2 kommentarer:

  1. Grymt jobbat Carina! Du har all rätt att vara stolt :-D

    SvaraRadera
  2. Tack! Lite förvånad själv att det gick så bra men antar att det är mina Bodypumppass som ger utdelning då man får mycket styrka i benen...Även min sambo blev lite förvånad då jag inte sprungit så mycket på slutet...Hade en bra dag helt enkelt :) Men inga fler halvmaror i sommar...Nu kommer jag nöja mig med Växnan :)

    SvaraRadera