fredag 13 juli 2012

Haircut...

Dagens startskott blev en fika med bästa Camilla...Självklart valde vi Janssons mysiga cafe...STORA goda morotskakor och jag kan lova att dom var inte snåla på glasyren som jag ÄLSKAR och skulle kunna skotta i mig med slev...Gillar atmosfären där och så har dom små mysiga koppar som får mig att minnas mina fikastunder med min farmor Märta...Påtårar ingick hur många som helst och tur det för på tre klunkar var det slut så fyra vändor och sen var kaffetarmen nöjd...



Nybakt bröd i massor...








När vi satt där och fikade så sa jag till Camilla att jag var i behov av en snabb uppklippning av håret då det blivit solblekt och slitet...Men var? Jag kom på att vi kan gå in på Centrumhuset till Brorsan...Väl där så var det knökfullt så jag tog närmsta salong och det blev Syrran och Jag och där blev det bingo!!! Sandra bokade in mig 2 timmar senare...

För någon månad sen så såg min sambo en Fitnesstidning som låg på bordet och han tyckte jag skulle klippa kort...Han sådde ett frö i mitt huvud som har legat och grott ett tag och idag så var det dags för det att slå ut...Men när jag väl satt i stolen så var det en uppklippning jag bestämt mig för tills att jag drog upp att jag var sugen att klippa av mig det långa...Tjejerna på salongen tyckte GO FOR IT! Jag själv började svettas och kände mig kräksjuk!!! Tänk om jag skulle ångra mig, tänk om mina barn tycker mamma är ful, vad ska Misha egentligen tycka, kommer jag ångra mig, kommer jag se ut som en grabb, vad kommer alla andra säga/tycka? Ja frågor snurrade som en karusell i huvudet och tillslut stannade jag upp...Det är jag som ska tycka och ingen annan...Det är jag som själv bestämmer!!! Det är bara hår och det växer ut men en si så där FYRA år innan det är hyffsat långt igen...HJÄLP!!! Efter att ha dvelat i 10 minuter så sa jag KÖR!!!!! Sandra höll upp mitt långa hår och kapade det...SHIT! Jag rös och kände nästan panikångest men drog några djupa och sen kändes det bättre...Men dom fick fint sopa ihop mitt blonda svall från golvet för jag fixade inte att se på det när jag satt där i stolen...

Nu är jag korthårig...Kortare än jag någonsin haft och det är blandade känslor...Tycker det är kul med en järv förändring men kommer sakna min hästsvans...Har fått mig en klippning så jag kan forma frisyrer i massor så nu är det bara att testa sig fram...Och bör tillägga att min familj har jag fått godkänt av och det räcker fint för mig...




Har förresten hämtat hem mitt provkit från Declor som jag beställt av Anna så ikväll ska mitt ansikte få sig en rejäl rengöring och sen även få några underbara droppar av den härliga aromessencen...Hur bra som helst med ett sånt kit så man kan testa om det passar ens hud och jag vet att den är bra för mig...Och är ni sugen på en behandlig så kommer Anna upp igen om en vecka...Slänger ut datumet på Fejjan så fort jag vet vilka dagar ni kan boka in er...




Nu ska jag mysa ner mig i soffan och dricka fina drinkar som Lea blandat ihop...
Ha en trevlig helg där ute!



<3 <3 <3

5 kommentarer:

  1. Du passar så fint i kort hår! Såg på FB att du skaffat en iPhone, jag tycker du ska joina instagram :-)

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen jättesnygg i kortare hår!! Det ser fräscht, sportigt och ungt ut:).

    SvaraRadera
  3. Du gjorde helt rätt i att kapa barret !
    Det är ju bara hår som sagt :D

    /Gävlefrisörn

    SvaraRadera
  4. TACK snälla ni...Behöver höra det där för ibland kommer små stunder av ångest...Tar nog några dagar innan jag vänjer mig :)Absolut ska jag fixa instagram bara mitt simkort kommer så jag kan dra igång den...KRAM till er <3

    SvaraRadera
  5. Jättesnyggt! Nästan alla passar bättre i kort hår tycker jag. Långt hår i tofs är bara sååå tråkigt och för alldagliga mesar ;)

    SvaraRadera