onsdag 11 juli 2012

Roadtrip...


Åter igen tunga gråa moln var det första man fick se när rullgardinen for upp...Jag svor som vanligt en lång ramsa och sen bestämde jag mig för att ta en tur till Hudik för trösthandla bort mitt usla morgonhumör...Hoppade in i bilen och petade i Pumpskivan och vred på högsta volym....Uppvärmning, benböj, bröst och frivändningar nötte jag igenom gång på gång och lite roligt när mötande bilister hejade när man körde overheadpress med ena armen :) Låtarna börjar på att sitta nu och dags att ta tag i några nya...

Väl i Hudik så var vädret finare än hemma och humöret förändrades genast till det bättre fram tills att....Ja vad? Jo en fiskmås sket från 50 meters höjd så själva nederbörden var inte i en samlad lite klump utan SPLASH lixom! Fågeln kan inte ha gjort nummer två på en vecka för med ögonmåttet så spred den bruna geggan ut sig sig säkert en halv meter...Klarade mig hyfsat med min topp fick lite stänk...Och som tur var så träffade jag fru Nordlund som hade handsprit i väskan!!! Tack! Och på morgonen innan avfärden så hade jag besök av hundra skator som hittat min kvarglömda soppåse på bron...Vad säger man? Dumma dumma dumma Carina hur kunde du glömma!!! Skräp precis överallt var väl ok men kan ni tänka er hur mycket dom där vitsvarta kraxande djuren hade skitit...Tack och lov nära marken så det var 30 vita "fina" klickar som jag fick tokspola bort...SISTA gången fröken Lundh inte stoppar påsen direkt i kärlet!!!

Hittade iaf mig en sportbh...OVANLIGT!!! Och en härlig stickad sommartröja i vitt men sen var det stopp!!! En massa höstnytt hade plockats upp och trendfärgen verkar vara vinröd och nu är det så att jag har väldigt svårt för just den färgen då man ser riktigt blek ut när man bär den men bli inte förvånad om ni ser mig i ett plagg med just den färgen i höst ;)



Sportbhn  matchade mina senaste NIKEs...


När jag några timmar senare rullade in i Ljusdal så sken solen även där...Och nu var det dags för en date med STIGA...Jag har sluppit den för allt regn hittills men nu fanns inga undanflykter utan på det bara...ALLTSÅ fy vad jobbigt det var och jag som har min VILOdag!!!! Det var den vilan det! Och självklart så kom en skur innan jag var klar så dyngsur blev man men vad gör lite sommarregn när solen sken  igen en stund senare...

Kvällen spenderades i soffan med mitt favortiprogram...So you think you can dance!!! Och SJÄLVKLART så måste man ha något smarrigt så vi fixade marängsviss...2 STORA portioner senare så mådde man tipptopp!!! Ja...jag älskar sötsaker i massor!!!
















Nu säger jag godnatt och hoppas på en bättre dag imorgon ;)

<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar