onsdag 4 juli 2012

B e a c h w e a t h e r . . .


Så härligt att få vakna till sol och värme...Hämtade tidningen och läste den sittandes på gräsmattan och njöt av att få känna strålarna träffa en nyvaken kropp...Laddade termosen med kaffe och fyllde korgen med en massa gott och tog med mig Lea och Engla och drog till Nore...




Svepte in en massa STORA moln så man började hacka tänder men där emellan var det underbart...Blev ett dopp men där gick gränsen då man är van med ett varmt hav numera...

Blev tvungen att slita mig från Nore då jag hade en inbokad löprunda på Måga vid 17...Jag som inte kört kondition på nästan FYRA veckor hade en rejäl dos ångest inför träffen med Cilla...Men det var bara att gilla läget...Cilla som fått utmaningar av mig undertiden jag var bortrest stod där pigg och alert och berättade att hon gjort som jag sagt och t.o.m fixat milen!!! Bruden som trodde hennes gräns låg på två kilometer för drygt en månad sen har nu ökat på med åtta...SUPERbra där Cilla!!!




Dom första två kilometrarna i 22 graders värme var en nära döden upplevelse för mig men sen kom flytet och andningen igång och känslan av att löpa i skogarna igen fick mig att må fantastiskt...Nu nyper vi milen på torsdag och sen nästa vecka åker jag upp till Hovra och får följa med på hennes slinga, spännande :)





Väl hemma igen så spred sig doften av grillat, vad passar inte bättre än det en sån här underbar kväll...Och naturligtvis en favorit efter... jordgubb/rabarberpaj med glass...







Fina tjejer vid bordet...







Nöjd och glad kryper jag nu ner i sängen och hoppas på ännu en underbar dag...


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar