tisdag 17 juli 2012

Sunshine makes me feel good...


Men hallå!!! Gnuggade ögonen en extra gång då jag såg ett ljus sippra in genom rullgardinen...Upp och drog den åt sidan...Jooo!!!! det var minsann SOL!!! Här har man varit nöjd om man sluppit regn i mer än fyra timmar och sett lite blå himmel här och där...Tycker att solen ska vara given hela sommaren och att man ska kunna välja bort den för en dag och sen veta att den finns där igen nästa...Men så är inte fallet och det har vi verkligen fått bevisat denna vridna sommar...Men nu hoppas jag att den är här för att stanna...

Åter igen fick Cilla mig att köra morgonträning och ingen lugn skön morgonjogg utan det var lixom från 0 till 100 på en gång fast en liten tur som uppvärmning blev det innan några saftiga backintervaller...Vi körde några ryck i vattentornsbacken och kan väll säga att dom två första var dödligt jobbiga för jag var knappt vaken ;) Men sen kom man igång och allt gick lättare men ABSOLUT INTE LÄTT!!! Alltså vilken träning...Man springer i rätt högt tempo uppför hela backen och väl uppe så ska farten inte saktas in utan man fortsätter mata i samma tempo i 30 meter till och sen lätt jogg eller gång nedför och sen kör man igen...Snabb och effektiv träning och kan säga att backarna i Måga kommer kännas som en fis i rymden efter det här ;)





Cilla tar igen sig innan det var dags för en återhämtnings jogg...




Tufft för Carina var det....


Sen efter att ha chockat kroppen så var det bara att hoppa i bikinin och softa på gården...Men efter nångon timme så blev man rastlös så då for jag fram med gräsklipparen och jisus vad varmt det var men KLAGAR ICKE!!! Imorgon hoppas jag på mer sol och då får det bli Norebeach...

Som dom flesta tisdagskvällarna så befann jag mig på SummerPump...Så skoj att se att det finns fler som håller i träningen och kommer dit trots toppenväder...Ikväll hade jag Tove vid min sida...Hon skulle testa Pump för första gången...VILKEN tjej!!! Hon fixade det galant och kan gissa på att hon kommer få en rejäl dos träningvärk ;)

Förövrigt kan jag säga att min korta frilla passar extremt bra när jag tränar...Känns så skönt med kort hår då svetten dryper...Har börjat vänja mig vid den men inte hunnit testa variera frisyren så mycket men det kommer...Men lite häftigt att jag kan ha lugg för det var inte igår...




Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa Topp Hälsa och bara ha det gött!






<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar