måndag 23 april 2012

STORA pölen VÄXNAN...


Börjar med att skriva att gårdagens pass i pump fick mig att hela kvällen gå runt
med ett STORT leende på läpparna...Vilken puls o VILKEN ENERGI!!!!!!!!
Fantastiskt med knökfull lokal...Sånt får mig på tipp topp humör kan jag lova :)
Extra roligt var att min sambo deltog och kan erkänna att jag tog i lite extra och bet
ihop med ett smajl när det brände som mest ;) Måste tillägga att han tränat det mesta
och sa efter passet att det var bra träning och att han tänker fortsätta med den...


Lite frusna med taggade tjejer...



Måndag härliga måndag! Jag skulle jobba kväll egentligen men stod inte ut med att
tjejerna skulle ta premiärturen runt Växnan utan mig!!!! Men min underbara räddare
i nöden Emil hoppade in så jag blev lugn ;) TACK!

Maria tyckte sist vi sågs att det var dax för lite utmaning och föreslog då ett "Stora
pölen varv" Så vi spikade det där och då...Så ikväll var det dax!

Vi möttes upp vid DHL och tror att alla var lite nervösa och pirriga men ändå väldigt
laddade...Samtidigt är vi mycket trygga med varandra efter många turer tillsammans
så man kände där inne att det skulle gå bra...


Två som tillhör kategorin ÖVERLADDADE ;) 



















Vi drog iväg motsols i samlad trupp...Perfekt löpväder då det var någon grad plus
och en syrerik luft...Allt kändes så där perfekt trots trötta ben efter att kört rätt tunga
benböj och utfall på gårdagens pass...Det var först när vi vek av på den stora vägen
mot Heden man började känna att det tog emot en aning...I det läget var det fröken
Englund och jag...Som tur var så peppade vi varandra då vi inte hade våra "svackor"
samtidigt...Utan henne hade jag nog saktat ner på tempot så TACK där!!! Sista kilometern
var det lite "stockkänsla" i benen men matade på tills målet var nått!!!

Vilken härlig känsla!!! Man mår så där gött när man tagit en längre tur och ett lyckorus
infinner sig...Tiden (1.17) kan helt klart förbättras med tiden men jag har en bit kvar då jag inte kör på så hårt med löpningen...Borde börja mata på med intervallerna tjejerna kör på torsdagarna...Men för att vara första turen över milen så är jag mer än nöjd...

Stort plus i kanten till Annika som hade som mål att i sommar fixa Växnan men gjorde det
redan ikväll...FANTASTISKT!!! Och kul att Jennie och Monica dök upp!!! Sen fanns där
en som inte känner att hon fixar Växnan riktigt än men gjorde oss sällsis på cykeln, trevligt att
du var med oss :) Och alla ni andra...GRYMMA ni är tjejer!!!


Nöjda brudar tar igen sig...



Jennie pustar ut...





Maria nöjd och glad...





Fortfarande överpeppad och sjöblöt av svett...



Banan är så goooott!!!





Bananer till höger o vänster...Själv hade jag fickan full av polkagrisar!









Tack för ikväll underbara löpvänner! Ser redan fram emot nästa måndag!


4 kommentarer:

  1. Vilken härlig gemenskap ni verkar ha!! Jättehärligt att läsa om =) Man blir på så bra humör. Shit vad man saknar Ljusdal nu när sommaren är påväg och man får se alla bilderna från Pace. Du/ni är fantastiskt duktiga =)

    SvaraRadera
  2. TACK Marie!!! Är ett härligt gäng att träna med så varje måndag är nu mera veckans höjdpunkt! Så skoj att höra att du gillar det du läser, sånt gör mig glad :) Kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Tack Anna o jag håller med dig där :) Igår kände vi oss extra duktiga och EXTRA svettiga!

    SvaraRadera