måndag 2 april 2012

Hantverkare in the house...




I all hemlighet har "jag" renoverat vår gästtoa...Fick klartecken när sambon var
hem sist att jag hade fria händer to do what i want! Men jag har undanhållit för
honom att projektet startat och det skulle ha varit klart i fredags innan hans ankomst
men det blev lite försening med arbetet så idag görs nästan allt det sista bara taket
kvar som ska målas om...

Min sambo frågade förra veckan om kaklet kommit och jag sa att allt var på plats
men att Hagmans inte kunde dra igång förräns idag...Men i den stunden satt nästan
alla plattor på plats...Jag bestämde att hålla mig från att berätta (vilket jag har väldigt
svårt med) att det i princip var klart...Ville se hans reaktion när han kom hem men
jag var redan avslöjad då jag ringde sex gånger mellan Arlanda och Ljusdal för att
checka vart han var för Hedlunds Glas var här i sista sekund och satte upp en vägg
av spegel...Men glatt överraskad blev han ändå och gillade mitt val av kakel...

Då vår toalett är endast 2x1 meter så var valet enkelt att skippa att kakla en vägg
och sätta upp en MEGAspegel och resultatet blev perfekt...Nu känns det automatiskt
dubbelt så stort...


Här är spegelglaset på plats men inget handfat...




Innan toaletten hamnade på plats...





Handfat fån Duravit...




Toalett från Gustavfsberg...




Blandare från TIGER köpt på Bauhaus...




Valde bort infällda spotlights och gamla IKEAlampan fick vara kvar...





Bild tagen innan Tomas fogade runt spegelglaset...




Tvål, Bodybutter och refresh inköpt på HM...




Spegeleffekten gillas...



Nu laddas för 10 kilometers löpning med bruttorna men känner mig slö
i kroppen men det kommer nog säkert gå bra ändå för man piggnar oftast
till bara av att träffa gänget och sen går allt av sig själv...

Run for your life....ha det gott!






4 kommentarer:

  1. Jättefint blev det! Förstår mycket väl att du blev nöjd! =)

    SvaraRadera
  2. Så fint! Ser ut att vara samma stora högblanka svarta som vi har. Fint som tusan med mycket putsa :) //Elin

    SvaraRadera
  3. Tack Elin! Ja nog har jag märkt att man får putsa :P Men så himla mycket lyxkänsla när det är höblankt...Ibland tror jag att jag befinner mig på Hotel Sheratons toalett ;)

    SvaraRadera