tisdag 17 april 2012

"Mördarbacke"...


Taggad brud...




Vaknade med migrän och den där "härliga veckan"...Sa till mig själv VARFÖR
lovade du Jea backträning just idag??? Var bara att masa sig upp och i med två
tabletter och 3 koppar kaffe så satt man sen i bilen på väg mot Kolsvedjaberget...

Jeanette stod där glad och lös upp med sin fjällbränna och fick mig genast på bättre
humör...Vi bestämde oss för att köra intervaller, 1 min gång och sen 1 min löpning..
De första intevallerna chockade våra kroppar och vi fick båda känslan av att armarna
domnade bort...Men några till och vi var i spår...Väl uppe så blev det jogg ner och sen
körde vi ett varv till...Andra rutten upp gick bättre då man var uppvärmd men vi ökade
löpintervallerna och då blev det genast tuffare...Jea höll på att ge upp men jag VÄGRADE
låta henne göra det och hon bet ihop så väl framme så ville nästan frullen upp och hälsa
på ;)

Eftersom det var vårt första backpass så valde vi att inte ta för många omgångar men
tror att milen är ett realistiskt mål ( 5 gånger upp med jogg ner då backen är 1km) Sen
när den sitter så kan man avancera till löpning upp för hela backen o lätt jogg ner..


Början av backen...




1 min vila innan jogg ner...




Riktigt skönt nerför...




Frullen stanna kvar där den var ;)




Nu ska jag bara ha soffmys i det trista vädret och sen bär det av mot Färila
för att cykla en timme med mina deltagare som jag inte sett på två veckor...

Ha en bra dag och testa gärna berget för lite omväxling :)

2 kommentarer:

  1. Men kära hjärtanes! Kan ni inte dela med er av er energi & entusiasm? Hihihi... Inte kanske till träning men skulle behöva göra några ryck här hemma istället. =) Hur som haver så är ni sååå otroligt duktiga! 2 fräscha pinglor! Keep up the good work! Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Tack Ulrika och sänder över lite energi med tanken <3

    SvaraRadera