måndag 9 april 2012

The BIG city BARCELONA...

Ville inte lämna den underbara sängen på Radisson blu när larmet tjula
05.30 men visste vad som väntade så man studsade upp sekunden efter
det satte igång...FRUKOST!!! Alltså hur gott är det inte! Familjen plockade
ihop det dom ville käka på en par minuter medans jag, utan att överdriva,
tog minst 10 på mig så när jag väl satte mig till bords så var dom i princip
färdiga...Och inte nog med det...tar ALLTID en runda till o i morse var inget
undantag ;) Rullade ut från hotellet och in i transferbussen till terminal 5..



Lea plockar på sparsamt...





Här hade man beslutsångest DELUX...












"Rond" 1 av 2...Man ser inte min hög med rostade mackor ;)


Tack o lov så serverades inte det någon frukost på planet 3 timmar senare för
då hade man "bara för att" sopat i sig den oxå...Resan ner gick smärtfritt och jag
som tidigare varit så flygrädd fick lugna en passagerare som var exakt som jag var
förut...Såg paniken i hennes ögon och sa att hon inte skulle oroa sig och att allt skulle
gå bra vilket det oxå gjorde...


Vi haffade en taxi som tog oss till hotellet som ligger mitt inne i stan...Packade upp och
skålade i champange och sen var det dags för middag...Lite trötta och lätt förvirrade i
den stora staden så hittade vi till slut en resturang som serverade en mycket god spansk 
paella...Nöjda och mätta så strosade vi längs Barcelonas gator tills benen sa stopp...




Vårt rum...






BADKARET gjorde mig lycklig...






Paella...








Så fint vid Catalunyas fontäner...




Den här ska vi absolut åka någon dag...


När alla affärerna var stängda när vi var ut första rundan så tog vi för givet att
det var siesta och jag och Julia bestämde oss för en shoppingrunda efter att ha
tagit igen oss på hotellet en stund...Men där gick vi bet...STÄNGT!!!! Kanske
har dom "söndag" eller så firas påsken här oxå? Men istället gick vi till gamla stan
och köpte en glass och njöt av den på en uteservering...Så mysigt att knalla genom
alla underbara små gränder som kryllar av turister...



Mangosorbet to die for...




Nu blir det ett bad och sen åter igen gosa ner sig i krispiga lakan och
vakna till en ny dag med nya upplevelser...


Gonatt från Barcelona!


4 kommentarer:

  1. Åhhh vad härligt med sol och värme :)
    Håller tummarna för att ni får en fin semester!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt det låter Carina! :-) Vilket hotell bor ni på?

    SvaraRadera
  3. TACK Emma! I dag är första dagen med klarblå himmel så vi har fått oss första brännan men det är knappt man har tid med att sola då det finns massor att upptäcka här :)

    SvaraRadera
  4. Här är sååå underbart Johanna!!! Vi bor på Grupotel 678 PÅ GRAN VIA...Fint o fräsht :)

    SvaraRadera