lördag 1 december 2012

Snow falling...



Igår var jag till Sandra och slingade frippen och vi lade även i en toning för att få en kallare nyans och som ALLTID blev man nöjd när man lämnade stället...Hoppade klippning som får vänta ett tag men snart blir det kortare...Var precis på väg till gymmet för en fotografering så jag blev tillpiffad med en inbakad fläta på den ena sidan och tyckte det vart rätt fräckt då man på håll kan tro att man gjort en sidecut ;) Föresten har två av mina vänner klippt korta frisyrer och det ska bli så spännande att se resultatet...




Bortskämd blev man också...



Redo för fotografering ;)


Idag blev dagen som den blev...Min planerade adventsstädning böts ut mot snöskottning...Alltså hur mycket snö ska det komma!!! Visst är det fint när det är vitt men i måttliga mängder tack...När jag slet som värst så kom grannen ut med sin slunga och pang tjong så var han klar och jag hade knappt börjat! Muttrade ord som han var glad att inte hörde då jag tyckte han kunde ha hjälpt mig med åtminstone den tunga plogkanten men NOT!!! Sen passerade två andra som stannade till och småpratade och dom tyckte minsann att det var så mysigt med snön...MYSIGT!!!??? Inte det minsta och hade lust att ge dom snöskoveln och fräsa ut SKOTTA då!!! När jag var klar med vår gård tog jag även grannens bara för att jag är så himla snäll ;) Nästan två timmar senare så var jag klar med bägge och då insåg jag att det nästan var dax för en ny omgång och då brast det...In och pustade ut och samlade kraft och lyfte luren för att samtal till sambon i Moskva...Lite gnäll och pip från mig och jag fick grönt för att få en snöslunga hemkörd...YES!!!! ÄNTLIGEN efter tio år så kom den!!! Hade ett "lyxår" då Misha spelade i Sandviken och om jag inte minns fel så tror jag att jag skottade två gånger den vintern men alla andra år har jag skottat skottat skottat skottat....Men måste tillägga att min sambo var med på noterna så jag hade inte ens behövt gnälla ifrån mig...Han sa bara lugnt och fint att en sådan borde vi köpt för länge sen...Så TACK älskade! Nu kommer du hem till en mycket gladare Carina ;)



Snabb leverans...



Stor och stark...

Men kan tala om att det inte var bara att gasa och bromsa...En masssa saker att hålla koll på och premiärturen ska vi inte prata om...Jag sprutade åt höger och vänster och motvind så hela jag såg ut som en snögubbe...Grannens gård fick ett snöberg då jag inte hade någon koll på vinklingen av utsprutet...Men learning by doing då runda två gick betydligt mycket bättre och jag verkligen gillade att köra fram och tillbaka på uppfarten och med glädje så tog jag åter igen grannens gård...Så nu har jag en ny bästa vän och säger bara COME ON SNOW i will give you a fight!!!

Blev en lunch på Finess med sötaste Lea som hade praktik på Team Sportia idag...Fick hon bestämma så skulle hon vilja praktisera där en hel vecka isf en dag...Hon trivdes så bra och rabblade upp massor med saker som hon fått utföra och kom fram till att slå in paket till skyltsöndagen var nog det som var mest skoj...










Ikväll har vi plockat fram stjärnor och stakar och pysslat lite...Så mysigt med advent...

Ljus och tändsticksask från Kardemumma...








Kvällens pyssel...Ny adventstake...


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar