fredag 21 december 2012

Sjusovare...

Idag hade man lovat kunderna att vara på plats klockan 07.00...Mitt i drömmen hörde jag något...Något var mitt larm på mobilen...Det där hugget i magen om att man sovit över infann sig..Fumlade med handen och greppa min Iphone och höll andan...Jorååååå så sant!!! 06.58 och jag klev inte ur sängen utan snarare flög upp och trampade luft ut till hallen och landade i dojjorna...Slet åt mig jackan och nycklarna och kan lova att det var MEGAkliv till bilen...Gasen i botten och slirade på rätt fint fram till gymmet där jag bromsade med en härligt glidande sträcka på 4 meter och stoppade centimetrar från sopstationen....Phu!!! 07.03 pip! Gav mig själv en klapp på axeln och log fint mot kunderna som inte hade en susning om vad som hänt men gissar att dom kunde läsa det på min ypperligt fina morgonfrilla och mina ögon som knappt gick att öppna...

Lite senare på dagen kom ett blombud till oss på gymmet...Nyfikna slet vi upp pappret, eller jag slet upp och John tittade på..Det var Maria från Kontorsvaruhuset som skickat en fin blomma och tackade oss för att vi ställt upp och öppnat gymmet så hon kunnat få träna...Tack fina du och självklart så gör vi ALLT för kunden :)







Sen måste jag bara få dela med mig ett recept...Det var min kollega som frestade mig under lunchen med denna supergoda pastarätt...







Riv morötter och dela broccolin i bitar och stek mjuka i olja...



Kräftstjärtar och räkor...



Häll över 5 dl cremefraishe...



Häll i räkor, kräftor och herrgårdsosten och rör om...



I med den kokta spagettin och salta och peppra....KLART!




Omtyckt av barnen och nästan godare dagen efter då den fått mer smak...Ska absolut göra den igen...

Har hunnit ut och julhandlat...Men någon skinka, rödbetssallad, vörtlimpa m.m hamnade inte i min korg då vi äter oss nöjda på julmat hos mamma och Per-Anders i Hedsata i dagar två...I min korg hamnade söta saker och frukt så det blev en billig shopping...









Kvällen har spenderats i soffan och fick besök av Jenny och Tobbe...Blev en hel del surr om gymmet och lite planering inför kommande pass...Verkligen längtar att få dra igång på riktigt nu....Finns stort intresse för gruppträning så jag och Jenny smider planer och vi ska även se till att John ska få leda klasser ;)



Snön ligger som bomull på marken...






Godnatt!


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar