lördag 16 juni 2012

HOT HOT HOT...


I torsdags spenderade vi kvällen i Laras shoppingcenter Terra City...Det enda som snurrade i huvudet var övervikt...Vi bör göra oss av med grejer INTE KÖPA!!! Men försökte tänka att solkrämer och shampoon m.m inte följer med hem och kanske lämnar plats för ett el två lätta bomullsplagg ;) Tyckte jag skötte mig exemplariskt då jag endast köpte en jacka från Nike som jag inte kunde motstå...Ja ok...en keps oxå men den får jag väl sätta på huvudet vid hemfärden och jackan hänger jag på handbagaget som garanterat kommer väga minst 10 kg :)





Torsdagen bjöd oxå på +38 grader...Kunde inte ens ligga vid poolen då värmen var så tryckande att man knappt kunde andas...Men vid havet fläktade det och allt blev uthärdligt...Men blev tvungen att ta en timeout och gå in på rummet för att kyla ner mig mitt på dagen...I LOVE aircondition!!!















Mat mat mat är något som finns precis överallt här...Man kan välja på flera ställen att inta sin lunch...Efter nästan en vecka med på tok för mycket mat så har jag gått över till soppa som erbjuds varje dag i huvudresturangen men det finns en baktanke där...EFTERÄTTER i massor!!! Så en soppa med bröd och så smackar man till på två tre bitar av alla frestelser som finns där...Har hittat en favorit och det är en otroligt god cheescake som jag aldrig ledsnar på...














Lea ratar soppan o kör på fisk...


Sen på eftermiddagen var det dags igen...TRÄNING!!! Då vi hade haft en träningsfri dag innan så riktigt längtade vi efter att få gå in i gymmet allihopa...Julia körde i vanlig ordning löpbandet, sambon for fram mellan maskinerna och jag fokuserade på fria vikter och mage...Men kunde inte låta bli att avsluta med BPns benböjslåt och då krutade jag på 30kg...Som tur var fanns där två killar i gymmet som kom och bar av stången när jag var klar för krafterna sinar i värmen efter 6 minuters benpump :P


Pilatesträning i det svala rummet med AC...



Många bakelser = Många situps ;)



Armhävning med upprull...















LÖRDAG

Vaknade och drog upp terassdörren...OMG!!!! Det var som att kliva ut i öknen...Termometern visade redan då på 30 grader för att sedan öka till 40!!! Första gången i mitt liv jag spenderat endast TRE timmar i solen utomlands...Man kunde knappt andas och helt vindstilla...Inte ens vid havet fläktade det...Imorgon väntas samma väder men sen ska det sjunka till behagliga 30-35 igen...

Nu middag och sen lite senare kommer ÄNTLIGEN våra vänner från Vänersborg!!!

Ha en trevlig lördagkväll där hemma!!! 


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar