torsdag 14 mars 2013

Elin is in the house...




På onsdagkvällen ramlade det in ett meddelande i inkorgen...Ladda för ett bröst/bicepspass...Elin ville fint påminna mig om att hon skulle dyka upp och köra skiten ur mig...Klart jag laddade...Raklång i soffan med ostkrokar :)...Torsdagmorgon och jag började bli en aning nervös för vad som skulle komma...Packade ner träningskläderna och drog ner till jobbet...Elin och jag städade gymmet och donade på med lite andra sysslor och jag kan lova att jag med skräck såg klockan närma sig 13.00...Man brukar ibland längta tills arbetsdagen är över men inte idag ;) Hur som helst så var det dax!



13.00 och redo att köra slut på mig...


Vi började med att värma i bänkpressen med 20 kg på stången för att sedan öka på med vikter...OMG vad bruden är STARK!!! Min tur och absolut inte lika stark men jag gjorde mitt bästa och kan lova jag tog i för kung och fosterland...Tjejen fick mig att pressa mina gränser och gick stolt vidare över till dips...Elin körde självklart med en 10 kilosplatta hängandes runt midjan medans jag var glad att överhuvudtaget fixa mina reps but i did it!!! Men Elin fick peppa och ge mig lite hjälp att trycka dit de sista....





Sen rullade det på med hammercurl, bicepscurl, flyes, kickbacks och en massa annat för att avsluta det hela med ett dropset med TUNGA hantlar!!! Jag kan säga att mina armar fick så dom teg men så otroligt tacksam för hjälpen jag fick...Elin har fått mig att tänka på ett annat sätt när det gäller styrketräning och ser fram emot att hon ska få ge mina ben en omgång...
























Överlevde och tummen upp för ett härligt men jobbigt pass....



Har en bra bit kvar om man säger så ;)



När jag kom hem så kan jag lova att jag hade grova problem att höja armarna så jag såg fram emot kvällen  då jag bestämt att köra exakt samma pass med fröken Englund fast då mer som en "PT" ;) ÄNTLIGEN fick jag chansen att plåga henne så som hon gjort med mig x antal gånger och ombytta roller var en fröjd för mina  ögon kan jag lova ;)


En än så länge kaxig Ulrica i uppvärmningen....



Härliga hammercurls...



Tricepsdäng...



Flyes...











Over and out och vi förbrukade en hel del vikter i dropsetet....



Nöjd tjej med ny energi och inspiration kryper i säng efter en fantastisk dag och STORT tack till Elin som tog sig tid med mig...Jag beundrar tjejen och hennes styrka och vilja och dessutom är hon en ödmjuk tjej med glimten i ögat...Så passa på att be henne om hjälp när hon kommer i början av april och jobbar på 
   gymmet ;)

Godnatt!


<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar