lördag 2 februari 2013

Tapeter & Makroner...




Vaknade utan klockan och vi hade en helt oplanerad dag framför oss...Men kom att tänka på tapetrullarna som vi köpte för över ett halvår sedan och  kanske borde dom få komma till sin rätt...Gick ut i hallen och pillade lite på den nuvarande tapeten och sen gjorde jag det man måste göra för att något ska bli gjort...Jag rev en STOR bit och sen fick jag att göra i en timme...Sen drog vi ner och fixad lim och projektet var igång...Någon timme senare så hade svartvitrandigt förvandlats till helgrått och vi vart mer än nöjda...


























Sen var det dags för att fixa lite lördagsgott...Lea fick bestämma och då fick det bli makroner...Letade efter päronarom i hela Ljusdal med tji fick vi så det fick bli vaniljmakroner med en fyllning av Philadelphiaost, créme fraishe, florsocker och hallon...



Tips! Form för makroner finns på Clas Ohlson 129:-


































Nu ÄNTLIGEN  dags att få slänga sig i säng och slå upp min efterlängtade bok som jag i princip somnade med igår...





Godnatt!

<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar