tisdag 26 februari 2013

Pancakemorning...





Klockan ljöd 06.45...Dagen innan hade Lea bestämt vad hon skulle ha med som matsäck till Kajevall...Pannkakor och inget konstig med det...Jag sa att vi steker dom nu så är dom klara tills imorgon...Hon spärrade ögonen i mig som om jag vore helt från vettet...-Men mamma dom ska vara nygräddade!!! Ja just det SJÄLVKLART ska dom vara det...Jag bet ihop och sa med ljus röst -Visst hjärtat vi ställer klockan så fixar jag det på morgonen men kan lova att jag försökte övertala henne om att det skulle funka om jag gjorde dom kvällen innan också men inte en chans att jag lyckades...Så 07.00 var jag inne på min femte pannkaka och knappt kontaktbar...Att jag lyckades få dom runda och gyllenbruna i det tillståndet förvånade mig en aning och pricken över Iet var när Lea kom hem och sa -Mamma gud vilka goda pannkakor du hade gjort och det var då jag insåg att det var värt att släpa sig upp till spisen trots
allt...SJÄLVKLART ska dom vara nygräddade...Är beredd på att hålla med min älskade lilla dotter om det nu :)





Sen var det jobillijobb...Det var all in när jag entrade dörren...Den första jag såg var den där fräscha mamman som jag körde igenom kroppen på förra veckoslutet...Knallade fram och frågade hur det kändes...Precis som jag misstänkte så hade varenda muskelcell brustit och framkallat träningsvärk from hell ;) Efter hennes uppvärmning på crossen så var det dax för rond två...Självklart hade jag snäppat upp vikterna rejält på vissa ställen och hon såg förtvivlad ut men jag sa -Vill du ha resultat så gör vi så här och tro det eller ej men hon höll med mig...Det fanns stunder under benböjen/utfallen då ansiktet på henne var vridet i två delar men hon fixade det och när hon var på väg att ge upp så peppade jag så hon nådde hela vägen fram...Jag kan se på henne att hon verkligen mår bra av att fått kicka igång musklerna och vilken bra start på en dag för sen med fyra barn så är det svårt att finna tid till träningen...Du gör det så bra och med den så redan snygga kroppen så kommer det ge snabba resultat...



Dessa sved fint och det kan man se ;)...Kolla in hennes redan såååå snygga armar!



Fick ett sms om att ett paktet skulle hämtas ut...Undrade vad det var för jag hade inte beställt nått som skulle hämtas ut på macken...Men det var julklappsgåvan från chefen som kom efter att jag sänt in vad jag valt för säkert fyra veckor sedan...Bättre sent än aldrig ;) Men det var ett knivställ med knivar av keramik...Jag är hur som helst supernöjd och den fick genast byta plats med den gamla...



























Som ALLTID så var det Pump och CX...Jag verkligen älskar gruppträning och den fyller mig med energi...Känner att jag aldrig kan få nog för det är bara så himla skoj...Inte bara träningen utan den sociala stämningen runt om...Alla peppar varandra och glada miner överallt...Sen finns där tjej som aldrig tränat pump innan och jag har lyckats fått henne att älska träningsformen och jag blir så glad varje gång jag får se henne där och se hur hon kämpar med träningsglöden i ögonen...Grymt!


Själv känner jag mig starkare än någonsin tidigare...Jag äter bättre och dricker mitt protein regelbundet så det börjar äntligen ge lite utdelning...Jag känner mig stolt över att jag fått musklerna att synas nu för jag tillhör inte den skaran som bara får dom "gratis"...Så jag fotades efter träningen, där jag åter igen tröck på med 20 kg i bröst och 20 kg i triceps, då jag pumpat upp mig lite ;)






Fast musklerna ser oftast som bäst ut efter ett hårt pass sen "mjuknar" dom ;)






Förövrigt så kan jag säga att mina vader fick sig en omgång igår...Var kaxig på morgonen över att jag inte kände nått men några timmar senare fick man svälja det...Tycker det skulle vara snyggt med lite muskler på mina minivader så nu ska här tränas ;)



Kvällens gotta fick bli den här påsen....GOTT!


Godnatt!


<3 <3 <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar