måndag 11 februari 2013

En måndag med fullt ös...

Plockade upp vår praktikant Anton på morgonen som ska va hos oss under denna vecka...Väl på gymmet stod Gurra redo för att hjälpa mig med en massa skruvande så nu finns skoställen på plats och även finaste hissgradinerna i cafét...Städade gymmet och sen var det all in på lekrummet...Nu ÄNTLIGEN kan barnen få vara där inne men det är inte helt klart ännu...Ska in med en matta på golvet, tv, x-box och en sackosäck...Men redan nu kan barnen sitta där och rita och spana på sin föräldrar samtidigt...














Timmarna på jobbet rann iväg...Hem och röjde bort all snö och nu tycker jag det räcker!!! Är så less snö och det finns inget vackert med den längre...VILL ha tö och takdropp och soliga dagar....Slog ikull mig på soffan efteråt och tog en powernap för att sedan ösa på igen...Körde Lea på innebandyn och sen hem för att skjutsa Jullan till Vallhalla för CX och Attack...Hem i 20 minuter och sen iväg och förflytta innebandytjejen till Slotte för fotboll och då passade mamman på att dra till gymmet en timme...En aktiv familj och många åkturer senare så landade vi i soffan för att smaska i oss ett lite nyttigare alternativ...


En kille vid namn Simon som jag gick min Pumputbildning tillsammans med i Stockholm har en sida där han svarar på frågor då han är utbildad PT...Där fanns en fråga om bra mellanmål och han gav massor med alternativ och jag har nu fotat den och lagt in i mobilen så när jag handlar så kan jag lätt kolla vad jag ska inhandla...Simon blev förövrigt nordisk mästare i Bodypump i höstas och leder även Bodyattack, Cxworx och GRIT...En underbar kille med massor av energi ;)












Så ikväll valde Julia från listan och det vart hur GOTT som helst och tack Simon för 20 grymma förslag!!!



















Nu sängen och läsa mig till sömns...Godnatt!


<3 <3 <3

2 kommentarer:

  1. Gud va fint det blir på gymmet!! :) Å vilket härligt barnrum! Det måste bli poppis! :)
    Bra tips där från Simon! Jag tycker också att det är svårt med mellisar å så, blir lätt samma och samma å då tröttnar man ju snabbt... Jag kommer att utnyttja Simon, hoppas det är ok! :)
    Som vanligt är jag imponerad av dina härliga bilder och inspirationen flödar! Här blir man verkligen peppad! Jag dras mä en seeg förkylning som vägrar släppa taget, å vill igång igen fort! Kanske får jag smyga igång ikväll... :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja visst blir det fint och hoppas att barnen ska trivas där :) Ja Simons lista är perfekt när fantasin på mellanmål tar slut och UNDERBART att höra att jag kan inspirera dig Ullis!!! Krya på dig men ta det lugnt när du startar igen...Ha det gott du med!

    SvaraRadera