torsdag 21 februari 2013

Imorgon ÄNTLIGEN fredag...


Redo för jobb...

Torsdag och två genomgångar i gymmet och först ut var fröken Igggström från Färila...Har tidigare hjälpt henne med ett träningsprogram när jag jobbade på simhallen (Actic)...Men nu var hon sugen på nått mer och jag föreslog ben...Vi satte igång med en lättare uppvärmning med många repetationer för att sedan minska dom och öka vikten...Sen blev det utfall med viktstång och rundade av med plankan (Körde Tabata)...Alltså den tjejen kan gnälla men det är enbart för att hon inte tror på sig själv...Men jag kan säga att hon dock gjorde som jag sa och fixade det galant förutom när hon skulle avsluta med box på säcken...Där hon då  slutade boxas innan min signal om att det var slut och SJÄLVKLART blev det ett straff på den...Ytterligare några sekunder på säcken BANG! BANG! BANG! ;) Men bra jobbat Anna och nu kommer hon få benstyrkan för att klara sitt lopp nu i vår om hon kör på som jag visat...









Här jobbade vi lyft med hantlar som sög fint i benen...













Sen gled en ursnygg fyrabarnsmamma in...Hon har bestämt sig för att ge gymmet och träningen en chans och jag var självklart där för att hjälpa...Hon värmde upp på löpbandet med en promenad för att sedan låta mig ta över och bestämma, me like! Även hon fick gå igenom det Anna just gjort...Hörde orden VAD JOBBIGT ett antal gånger men tror ni att jag lyssnade ;) NOT! Under en övning då hon körde djupa benböj med tunga hantlar 3x10 så hejdade jag henne inför de sista tio och ökade på 2 kg och sade att nu kör vi och när hon gjort sina tio så sa jag med bestämd röst -TIO TILL!!! Väl färdiga efter HELA 20 st så pep hon fram att hon hade velat sänka inför de tio sista ;) Men lite pepp och ett jäklar anamma så går det och dessutom gjorde hon då 10 extra och med tyngre vikter, det sitter i huvudet... Bra jobbat! Sen var hon medveten om mina straffsekunder om man slutade boxa på säcken innan jag gett order så även där skötte hon sig exemplariskt! Redan imorgon kommer hon åter men då enbart för att mjuka upp en hyfsad träningsvärk på löpbandet...












Jorå...Sandra kan både motionera och spänna sig samtidigt....


Sen hem och fixa middagen...Tanken var att göra kycklingpasta som är väldigt populär i vår familj men valde att testa med lax och det funkade fint...Slänger ut receptet på en snabb och lättlagad middag....


1 påse Farafelle (koka endast drygt halva)
5 dl cremé fraich
1 vitlöksklyfta
1 låda körsbärstomater
1 burk fetaost tärnad naturell
4 laxfileér
Citronpeppar








Strö på citronpeppar och in i ugnen 200 grader i 15 min...



Halvera körsbärstomaterna...



En vitlöksklyfta i 4-5 dl lätt creme fraishe...


Blanda ihop allt...


Dela laxen och vänd ner i pastaröran...



Servera med en god sallad...


Kvällens träning fick laddas med en uppvärmning i form av att hjälpa Carro att förflytta en divan från gamla stan ( andra våningen) hem till hennes lya en svängtrappa upp...Jorå jag fick ta den tyngsta sidan och tror mina armar blev några centimetrar längre...Men tror hon tyckte synd om mig då hon fint erbjöd sig att ta den sidan då vi skulle kånka upp den i hennes inte så raka trappa...Men upp kom den och nöjda blev vi :) Girlpower!!!





 Bodypump med bästa Camilla som alltid på torsdagar!!! Kände mig i rätt bra form och såg till att bättra på mina vikter så det blev 20 kg i bröst och även 20 kg i triceps...Jihoooo!!! Låter inte mycket med kör på i 5-6 minuter så kan jag lova det svider!!!






Min absoluta favorit...Päron vanilj...


Julia bad om att jag skulle fixa en proteinbomb så åter igen blev det Kvarg med Funlight som jag toppade med färska hallon...







Tack och Godnatt!


<3 <3 <3

2 kommentarer:

  1. Blir inspirerad av dig och din blogg! 20 Kg på bröst och triceps.... herregud, de e ju svin mycke! Själv föröker jag på 10 kg och har fullt upp ,men gäddhänget och muffinsmidjan ska bort till slut:) men är man 45 så tar det lite tid känns de som ...Kul med recept och härligt upplagd mellanmål, ha re gôtt ! Anki

    SvaraRadera
  2. Underbart att du blir inspirerad! Ja 20 kg var väldig tungt men ibland kan man testa sina gränser :) Kör på Anki och 10 kg är inte fy skam! Kram :)

    SvaraRadera