onsdag 2 april 2014

Magnetröntgen knäckte mig men jag vann tillslut...




Om ni kollar på bilden så ligger man i höjd med dom svarta knopparna i mitten av hålet, så hälften är det utrymme man får...


Vaknade spänd och orolig för den väntande magnetröntgen i Hudiksvall...Åt frukost och sminkade mig och satte mig ner för att fylla i hälsodeklarationen och där står, INGET SMINK! Bara att gå och tvätta av sig! Väl i Hudik gick allt fort...Väntade i max tio minuter och sen in och på med sjukhusrocken och in till, enligt mig, dödmaskinen!!!! Men VARFÖR fick jag inte lugnade som dom lovat?







Min första känsla när jag såg hur jag skulle ligga var att det här blir bra men när det gick upp för mig att britsen skulle fästas på mitten av själva "tunneln" så insåg jag hur lite plats jag skulle få för kroppen...Hon körde in mig sakta sakta, centimeter för centimeter...Jag greps av panik och tårarna sputade och paniken växte i bröstet...Aldrig känt mig så liten och hjälplös, för vissa kan det här verka löjligt men lider man av klaustrofobi så är det här en outhärdlig situation...

Jag bad mellan mina snyftningar att få ha huvudet utanför men det vart ett blankt nej...Hon sa att vi skulle in 3 decimeter till och jag greps ännu en gång av panik...Ville bara skrika DRA UT mig och låt mig gå härifrån!! Men jag sansade mig och tänkte att jag ger det en chans...Väl inne så bad jag henne pysa snabbt så vi kunde börja men frågade om 20 min skulle räcka och fick svaret jag inte ville hör TRETTIOFEM minuter!!!!!

Bang bang bang pip pip pip knack knack knack...Hörlurar med en värdelös radiokanal och ett hjärta som slog i tvåhundra, svettdroppar som rann från pannan, tårar som rann för kinderna och fick inte röra mig och kunde inte torka dom så min hals och nacke vart dyngsur, kramp i fingrarna och svårt att andas ut så låg jag där och tänkte...Tänkte på Julia, Lea och vår tur till Spanien och allt för att förtränga att jag låg i ett trångt utrymme...Lyckades i 4 minuter sen tryckte jag på larmknappen och kvinnan sa -Försök och hålla ut en minut till och larma sen igen...VA!!!!! Jag ville strypa henne och tur hon inte var nära...Tog ett djupt andetag och sa till mig själv -Carina du har två val, avbryt det här nu och du får vänta minst en månad för att få en öppen magnetröntgen i Stockholm eller bit ihop! Jag valde det sista, jag skulle fixa det så jag blundade och varje gång andningen ströp sig drog jag ett djupt andetag med näsan och det funkade! Plötsligt hör jag kvinnan säga -Nu Carina är det 7 minuter kvar...Och ni kan gissa vad jag gjorde och fokuserade på då? Jo jag räknade varje sekund och för varje minut fällde jag in ett finger för att inte tappa räkningen...Väl klar så var jag vit som ett lakan, skakig och illamående...Lite kaxigt sa jag till henne -Nu var jag duktig! Hon svarade mig att hade det inte funkat så hade hon fått ge mig lugnande JAG VILLE STRYPA henne igen!





Direkt från sjukan till shopping för det var jag värd! Bikini på HM för 49:-/del...




HM har byggt ut och har STORA fräscha och icke klaustrofobiska omklädningsrum...
















 Intersport har skönaste luvtröjorna för endast 299:- Jag har tre stycken och använder dom flitigt...




 Sommarshorts från Team Sportia...




 Mot gymmet och träningsdate med Anna!




 30 minuter fullt ös...



















Hakade på i plankan och det funkade fint...









 Hem till dukat bord...




Kvällsgott men en glass slank i men det tyckte jag att jag var värd efter min jobbiga dag!



Nu väntar jag på svar på röntgen och hoppas in i det sista att det är en inflammerad muskel som retar min nerv men är rätt säker på att det är ett diskbråck men hoppet är det sista som sviker en ;) Ni som är hel och kan träna och röra på er GÖR det!!! Jag kommer värdesätta varenda rörelse jag kan utföra när jag blir frisk igen...Vet att det är mycket som jag inte kommer att kunna utföra men man uppskattar det lilla efter att gått igenom det jag nu går igenom...Så var TACKSAM och ut och rör på er!


<3 <3 <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar