tisdag 24 januari 2012


TRÄNING




Att komma igång med träningen är inte så lätt alla gånger...Men som mitt motto lyder...tänk inte utan gör det bara!!! Du kommer upptäcka att din kropp blir starkare o sen att det är fantastiskt roligt o för att inte tala om det sociala som kommer på köpet...


Jag har själv gått igenom det två gånger i mitt liv då jag efter mina graviditeter fått bygga upp en "trasig" kropp som resulterade i det BÄSTA jag har...Varken rygg eller ben pallade alla tunga kilon jag bar på...


När vågen visade +35 kg så tänkte man..Vad har jag gjort!!! Men i nästa sekund lugnade jag mig själv med orden...Jag ska träna mig tillbaka...o kunde andas ut...


Det var inte lätt o det tog över ett år innan jag var igång men väl där kände jag att det här var min grej...Men med mycket VILJA o ENVISHET så lyckades jag på drygt ett år tappa allt o lite till...Jag var starkare än någonsin då jag aldrig tidigare tränat regelbundet...


4 år senare var det dags igen...Den här gången tänkte jag att nu ska jag hålla igång men ischias grusade alla mina planer... Fick i 5 månader bära en tensapparat som gav mig små elstötar för att över huvud taget kunna gå eller stå då min lilla Lea bestämt skulle ligga o trycka på mina nerver...Resultatet blev +30 kg...


Den här gången lät jag mig inte vänta med träningen utan körde på så fort kroppen var läkt o hittade tillbaka rätt snabbt...Det jag vill säga är att INGET är omöjligt bara man bestämmer sig o tänker att den här kroppen ska orka livet ut...Så mina vänner JUST DO IT DON´T THINK IT!!!

4 kommentarer:

  1. fin blogg och skoj att du börja blogga :) kram

    SvaraRadera
  2. Nu kör vi!! Ha ha ha... Lycka Till Carina med bloggandet! Kraaam ♥

    SvaraRadera
  3. Åhhh Vad kul!! den här bloggen kommer jag ABSOLUT att följa :D Kram <3

    SvaraRadera
  4. Alldeles rätt i tiden Carina! :) Menar.. jag har ju precis gjort min andra dag på Pace! Nu ska jag investera i det bästa jag har "mig själv". Denna blogg blir helt klart toppen för mig att hitta insperation ifrån. kram /E

    SvaraRadera