torsdag 26 januari 2012




Är det någon som känner igen uttrycket...På MÅNDAG börjar jag mitt nya liv!?


Varför vänta? Jo för att vi måste ha den där helgen på oss att bara trycka i oss allt
vi bestämt oss för att INTE äta efter just den måndagen...


Vi sopar i oss allt o lite till o så känner vi...Nu...nu är jag redo...Men vad händer..
Jo vi vaknar o börjar dagen med nått sunt o magen kurrar efter omställningen...
Förmodligen snappat upp någon dum soppdiet eller en "gå ner 3 kilo" veckomeny
från någon Fitnesstidning...Lunchen går bra o man känner sig rätt nöjd...Men så
framåt eftermiddagen kommer tankar på allt det där man förbjudit sig för att äta o
plockar fram ett äpple...surt o man börjar nästan frysa o önska man fick den där
goa kanelbullen som någon brevid smaskar på...


Oftast av egen erfarenhet så har man gett upp redan på onsdagen o vräker i sig
det man missat i tre dagar...
Det jag vill säga...Vänta INTE på måndagen då man kan börja ett lite sundare liv
vilken dag som helst...Och GLÖM alla bantningstips o dieter som oftast bara är
krångliga o enligt mig inte goda då jag älskar hederlig husmanskost... Plocka istället
fram lite sunt förnuft så kommer det gå så mycket bättre...


Ren logik säger att äter jag exakt som jag gör just nu o tillför en dos träning i livet
så självklart händer det något med kroppen o givetvis ger det resultat på vågen om
man jagar kilon...Sen om man vill ha ett snabbare resultat så kan man tänka till en
en andra gång innan man kanske tar den där extra bullen eller portionen mat bara
för att det är gott...


Tycker att livet ska njutas o då ska man äta det man tycker om men se till att hitta
en träningsform som passar just dig o väl igång så finner du säkert på vägen fler
aktiviteter du gillar...


Så vänta inte på Måndagen utan släng dig in med huvudet före o kör igång redan
idag för det finns massor av fantastiska träningsformer som du kan förälska dig i...


GO FOR IT!!!

1 kommentar:

  1. Klart man ska äta husmanskost!! :)
    Kram å tack för ännu ett bra inlägg

    SvaraRadera