onsdag 26 mars 2014

Varför vänta till måndag...



Morgonfika på jobbet...



Igår bestämde jag mig för att minska på mitt sockerintag för jag tror i ärlighetens namn att min kropp inte mår bra av allt jag stoppar i mig...Resultatet blir att jag glider på sockertoppar under hela dagen och känner mig inte hungrig och hoppar de viktiga målen...Resultatet blir  viktnedgång i mitt fall med samtidigt blir min mage "pluffsigare" så nu gör jag ett försök till ett bättre liv, iaf i två veckor! Så nu åter till tonårens godisförbud och försöka skippa allt onödigt socker...Fast har lovat mig själv att få köpa mig något gott på lördagarna för annars lär jag gå under...








Har lyckats tagit mig genom den första dagen men kan lova att stora kanelbullar, chokladkakor och lösgodis har funnits i mina tankar till och från men nu får det vara nog! Tur det finns något som heter fruktsocker så man inte blir helt utan ;)



Lunchpasset idag blev åter igen i gymmet och det blev mycket kondition och en del styrka...7 underbara brudar kom och körde på...Normalt leder jag passet  i crossburen men skoj att köra lite blandat och snart kommer ja även köra lunchpasset utomhus...Hur som helst så körde vi 7 stationer och första varvet 2 min på varje och varv nummer 2 så blev det 2,30 så totalt så jobbade dom i fullt ös i 31 minuter!!! Ruskigt duktiga var dom....Sen avslutade vi med Tabata och plankan...




 Anna, Johanna och Carina kör på med konditionsbiten...




 Madde, Katharina och Carina ...




 Hela gänget matar på...









 Avslutade med 8x20 plankan och 8x10 sek sidoplanka...NOLL VILA!









 Valet av mat blev lätt idag...Jag behövde lite socker...Och ni som aldrig testat Delinskorv till tjockpannkaka/våfflor har missat nått!




 Kvällens chokladkaka utbytt mot vindruvor...Heja mig!




Helvila ikväll och bara slappat i soffan...







Imorgon är jag ledig och då blir det gymbesök två gånger...En rehabstund och sen ett pass lätt sittande styrka och lite cykla står på schemat!


Godnatt!!!


<3 <3 <3

1 kommentar:

  1. Hej! Jag måste bara kommentera, har gjort det tidigare en gång, vilken otrolig kvinna du är. Jag gick också upp 30 kg vardera med mina sista två barn, jag har fyra barn. Men efter de två första barnen - var 18 år när jag fick dem (tvillingar) - var det inga problem att komma tillbaka formmässigt. Men efter barn nr tre och fyra - var då drygt 30 år när jag fick dem - så har det inte gått så bra. Och det finns där och gnager hela tiden att jag borde göra något men det blir inget för mig. Att det ska vara så himla långt från tanke till handling. Vill du delge hur du har gått tillväga med din viktminskningsresa. Jag följer din blogg i stort sett varje dag. Och egentligen borde det få mig att sätta fart. Men det är inte bara vikten man har att jobba med, det är mycket annat som följer med. Sköt om dig och de dina!

    SvaraRadera