torsdag 13 mars 2014

Behöver en två timmar lång kram...



Jag är inte mig själv! Lättirriterad, trött efter sömnlösa nätter, okoncentrerad och frustrerad...Min bitterhet går ut över människor jag tycker om och gillar inte alls den människa jag förvandlats till...Tänk vad smärta kan förändra en...Men idag har jag insett att inget blir bättre om jag gräver mig djupare och djupare och efter ett samtal med en vän som fick mig att vakna så kände jag att nu får det vara nog med ATT TYCKA SYND OM MIG SJÄLV!!! Tror inte jag blir bättre av att gå runt och sura utan tvärtom! Så en tung sten har lämnat mig och nu ser jag framåt och ska bli den glada prick jag brukar vara PUNKT!



 Väljer höger...




 Våren är på ingående och man har njutit av att sitta på bron i värmande sol...




 Men jobbet kallar mellan varven och man får slita sig från det fina vädret...




 Gabbe från bandygym praktiserar hos oss och han är en klippa på att hjälpa mig nu när jag inte kan utföra alla sysslor...




 Jesper gymmar när han inte jobbar bakom kassan på Citygym...





 Någon blev aningen överhettad på måndagens PF...




 SAKNAR att få träna och har redan tappat 4 kilo och börjar se tunn ut!


Hamid var på besök i måndags...Han ska försöka hjälpa mig med smärtan och få skadan att läka...Alltså vet inte riktig vad han gjorde men han eldade en knuten saltpåse och lade på ett apelsinskal och PANG så sög han fast glas på min rygg...Otroligt skönt när det blev ett rejält vakuum i huden...Känslan var att han lyfte upp musklerna och lättade trycket från nerverna som gör att min känsel i högra delen från höften och neråt är delvis borta...Fick sedan en ormolja insmord på svanken och en rejäl massage...Innan han gick bad han mig att varje kväll fram till fredag bada i hett vatten med 1 kilo salt i och även en övning som bestod av att dra ihop knäna mot magen och ut...Ok det lät bra men i TVÅ TIMMAR!!!!!














 Efter behandlingen halvsov jag på golvet ett tag...





 Kvällsfika...Jag älskar bullar! Tack OK Q8...





 Hett vatten och salt...So far so good!




 Behövdes 4 halvlitersglas med vatten...




 Det tog 5 minuter att ta sig ner i vattnet och gissa hur röd jag var i kroppen! Svettades som en tok!




 Övningen sög musten ur en och sakta förvandlades man till ett saltat russin!





 Tog en paus för jag höll på att tuppa av där en sväng..


Jag pallade 1 timme och 20 minuter och hoppas det duger och att jag inte sabbat själva processen...Kommer gå åt några kilo salt den här veckan och jag kommer chocka grannarna varje kväll då jag halvnaken står på bron för att återfå en hyfsat normal kroppstemperatur...


Dagens lunchpass lockade endast tre personer...Fint väder får nog många att vilja vara utomhus på lunchen...Men tycker det är rätt skoj då vi blir få och jag får hitta på lite nya övningar...Idag fick det bli KONDITION! 4 stationer och dom fick köra 2 minuter på varje så effektiv tid blev det totalt 24 minuter fullt ös och sen avslutade vi med tabata och där blev det plankan...GRYMMA tjejer som öste på och gav inte upp en endaste gång...





 Rodd...




 Löpning...




 Stakmaskin...




 Uppkliv på bänk...










 Jessica som åkt tjejvasan hade inga problem med att staka...




 Sara ror på...














 Anki in action!









 Dagens face! Jo det gäller att ha tungan rätt i munnen ;) Sorry Sara! Men vet att du bjussar på den :)




 Plankan 8 x 20 och ingen vila utan 8x10 sidoplankan varvades det med...









 Trötta men nöjda brudar!




 Jag och Julia drog på gymmet mot kvällen...




 Smygfota min starking ;)




Rehab och 40 minuter på cykeln och svetten lacka!



Imorgon tar jag en välförtjänt sovmorgon och ska börja dagen med positiva tankar och vill passa på att tacka alla för fina mail och mess som ramlat in...Ni är alla för underbara!


Godnatt där ute!


<3 <3 <3

2 kommentarer:

  1. Jag har levt med kronisk värk och smärta i drygt 12 år. Äter 8 tradolan per dag sen dess för att överhuvudtaget få nån form av liv. Det är samma tabletter som du visade här på bloggen.
    Jag kan nångång bli arg pga att min kropp inte vill som jag vill, men det går över efter nån minut.
    För jag har en obotlig sjukdom, men den sjukdomen är inte jag.
    Jag valde tidigt mellan att lägga mig ner och bli bitter eller att leva så bra det går. Jag valde att leva!
    Visst saknar jag att inte kunna träna eller ens promenera. Det har jag inte gjort på 12 år.
    En hel natts sömn var lika länge sen. Dim mest sover jag 2 timmar i sträck. Har jag tur får jag ihop totalt 6 timmar på en natt :-)
    Vad jag vill komma fram till med min historia i korta drag är att livet blir vad du gör det till.
    Går du omkring arg, bitter och ledsen så mår du dåligt psykiskt men även kroppen stressas och mår sämre. Det hämmar kroppens förmåga att läka och må så bra den kan.
    Det är ju inte för inte som asiaterna, som är väldigt friska, pysslar med meditation och yoga.
    En sund själ i en sund kropp är mer än bara ett ordspråk.
    Sen kan det vara bra att ha i åtanke att det alltid finns dom som har det värre. Så länge man får behålla livet klarar man det mesta!
    Mvh
    Stina

    SvaraRadera
  2. Alltså VILKEN kämpe du är Stina! Dina ord berör mig så tårar rinner...Du är en klok människa som kämpar dig genom livet med kronisk smärta och jag suger åt mig var och en av de meningar du skriver...
    Jag är inte ens i närheten av dina problem men smärtan är smärta men just nu har det börjat vända och det är som du skriver, man hämmar läkningen med att gå runt och vara arg och bitter så jag ska följa dina råd och beslöt mig för det redan igår och min dag har varit underbar...
    Jag önskade att jag kunde göra nått för dig och TACK för att du tog dig tid att skriva <3

    kram till dig :)

    SvaraRadera